Un total de cinco proyectos optan a la segunda edición del Premi Col·lectiu Balarma, de investigación en educación infantil, que convoca la Fundació Universitària de la Vall d'Albaida para estimular la búsqueda y mejora de la calidad de la enseñanza pública. El premio, dotado con 5.000 euros, se alterna cada año con el premio de investigación económica Juan José Renau Piqueras.

Los cinco proyectos presentados son «Coherència i continuïtat a l'etapa educativa 0-6: Conèixer, interpretar i projectar canvis per transformar l'escola infantil»; «L'escola que tenim és l'escola que volem? Sentir i escoltar. Repensar»; «Dins de l'escola, fora de l'aula»; «Crear i emocionar a l'etapa d'educació infantil emprant les arts visuals i la música. Un estudi interdisciplinar en les Comarques Centrals»; y «Ser, fer, pensar i conviure: Construïm l'educació infantil del segle XXI».

El jurado estará presidido por el edil de Educació, Óscar Borrell, con el decano de la Facultat de Magisteri, Manuel Monfort, como vicepresidente. Vocales serán Rosa Giner, Bernardino Salinas, Maribel Olivares y Desamparados Gregori. El veredicto se hará público coincidiendo con el acto de entrega del premio de la edición anterior, en fecha por determinar.