Torna la ´movida´ valenciana

El II festival "La movida valenciana" vol reivindicar l'aportació dels grups valencians a la música espanyola dels 80

 08:14  
El festival es va presentar ahir a la seu de la SGAE.
El festival es va presentar ahir a la seu de la SGAE.  levante-emv

LEVANTE-EMV VALÈNCIA La plataforma La Movida Valenciana, de la que formen part alguns dels músics valencians més premiats dels anys 80, presentà ahir el segon festival "La movida valenciana", que tindra lloc durant la primera quinzena de setembre en Xirivella (dissabte 5), Chiva (divendres 11) i Sueca (dissabte 12).
Aquest certamen vol reivindicar el llegat dels grups valencians que des de finals dels anys 70 tingueren gran predicament en el pop-rock espanyol i internacional, amb noms tan coneguts com Glamour, Vídeo, Betty Troupe, Seguridad Social, Comité Cisne, Presuntos Implicados, Los Inhumanos, Scooters, Armas Blancas, Doble Cero o Platino, que contribuiren a la formació de l'anomenada "Movida valenciana".
Los Inhumanos, Armas Blancas i Blue Moon -que no més actuarà en Sueca- son el grups protagonistes dels concerts. A més, el festival contarà amb la presència de La Noche No Es Para Mí, banda creada exclusivament per a aquesta ocasió, i integrada, entre uns altres, per alguns components de grups com Comitè Cisne, Glamour o Vídeo, com Jose Luis Macías, Puchi Balanza o Rafael Copi. D'aquesta forma, el certamen es converteix en una bona ocasió per a escoltar en directe els temes més importants del pop-rock valencià dels 80, com Imágenes, Ella Quiere Más, Licor, Ana Frank o La Noche No Es Para Mí
Els organitzadors del festival van destacar que en els 80 es van editar més de 300 discos de llarga durada de 100 grups valencians, "una mica impensable avui dia, el que va ser possible gràcies al suport de les emissores locals, a l'existència de discogràfiques independents valencianes i a l'abundant programació de concerts en sales i en discoteques com Barraca, Espiral i tantes altres".

  HEMEROTECA

Redes sociales

  LA SELECCIÓN DE LOS LECTORES
 LO ÚLTIMO
 LO MÁS LEÍDO
 LO MÁS VOTADO
Levante-emv.com y Levante-EMV son un producto de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantemente prohibida la reproducción total o parcial de los contenidos ofrecidos a través de este medio, salvo autorización expresa de Levante-emv.com. Así mismo, queda prohibida toda reproducción a los efectos del artículo 32.1, párrafo segundo, Ley 23/2006 de la Propiedad intelectual.
 


  Aviso legal
  
  
Otros medios del grupo Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona  | Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca | El Diari  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad | Oscars | Premios Goya