Mossèn Sanchis

Josep Lluís Doménech

 02:00  

Fa ara uns deu anys que em dedicà el seu llibre, que acabava de publicar-se, Despullament eclesiàstic d´un mossèn septuagenari. En la seua dedicatòria, farcida de compliments em desitjava que m´ho passar ben bé amb les «santes barrabassades» (sic) de tan entrpàlic despullament (sic).
Eren les paraules d´un home singular, N´Antoni Sanchis Martínez, Don Antonio Sanchis. En el moment que ens ha deixat per imperatius de la vida, a qui el vam conéixer en els diverses etapes i vessants de la seua vida ens vénen moltes coses al cap: la seua llarga trajectòaia com a capellà, la diversitat de treballs a què es va dedicar dins del ministeri sacerdotal, però sobretot sobtava i sobta la seua claredat, la seua coherència i el seu amor per la utilització de la llengua del poble dins i fora de l´església, que ja és força dífícil, ja.
Nascut a Alberic, mossén Sanchis fou destinat a la parròquia de Sant Llorenç del seu poble per tal d´encetar la sea vida sacerdotal. Fou vicari i rector de diverses parròquies, donant-se el cas que, una vegada retirat, l´arquebisbe, monsenyor Roca, el va repescar. Va ser molt conegut també pel seu lloc com a capellà de l´Hospital General (alershores Hospital Provincial de València).
En tots els llocs on va romandre va deixar el seu segell de singularitat i de tindre les idees molt clares. Potser per això no el feren bisbe o més, dins de la jerarquia eclesiàstica. Ahir va ser el seu soterrar a l´arxiprestal d´Alberic. S´haguera alegrat molt si haguera sentit la plàtica que li va dedicar el seu amic monsenyor Rafael Sanús, sincera i emotiva. Haguera vist amb bons ulls com l´arquebisbe de València, monsenyor Carlos Osoro, intervenia en algunes ocasions en la llengua del poble, i continuaria amb el seu desig sincer que es puguen fer els actes religiosos en valencià amb la mateixa normalitat com ho feia ell, amb una mostra de justícia i de coherència, com ens demanava als companys que participaven en els jurats dels premis literaris d´Alberic. Descanse en pau.

  HEMEROTECA

Redes sociales

  LA SELECCIÓN DE LOS LECTORES
 LO ÚLTIMO
 LO MÁS LEÍDO
 LO MÁS VOTADO
Levante-emv.com y Levante-EMV son un producto de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantemente prohibida la reproducción total o parcial de los contenidos ofrecidos a través de este medio, salvo autorización expresa de Levante-emv.com. Así mismo, queda prohibida toda reproducción a los efectos del artículo 32.1, párrafo segundo, Ley 23/2006 de la Propiedad intelectual.
 


  Aviso legal
  
  
Otros medios del grupo Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona  | Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca | El Diari  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad | Oscars | Premios Goya