LEVANTE-EMV VALÈNCIA
Llíria va viuri la nit del passat dissabte un aconteiximent d´aquells que seran recordats en el temps. El pavelló del Pla de l´Arc es va omplir amb més de 2.500 persones per gaudir d´un concert «únic, singular» que va servir per commemorar els quatre-cents anys de l'expulsió dels moriscs del Camp de Túria i de terres valencianes i al que intervingueren més de cent trenta músics provinents la major part de la Banda Sinfònica Unió Musical de Llíria, l'Orquestra Àrab de Barcelona, la rondalla de Pep Gimeno el Botifarra i el cantautor Miquel Gil, amb el seu grup de músics.
El concert va estar organitzat per l´Institut d´Estudis del Camp de Túria (IECT), que presideix Carles Subiela, que ahir va destacar que sigué una «festa fantàstica, de una qualitat musical fantàstica», on la confluència i la combinació de la música de la banda i l´orquestra i el món de la cançò, a càrrec de el Botifarra i Miquel Gil, sigué tot un èxit.
Des de fa mesos que els músics treballaven junts per a assajar i posar en comú les partitures. L'adaptació de les cançons per a música de banda, segons Subiela «ha estat un treball laboriós en el qual han coincidit diferents responsables dels arranjaments». Els organitzadors van lamentar la falta de suport de l'administració, que té «marginada» la cancò valenciana.