LEVANTE-EMV VALÈNCIA
La tretzena edició del festival "Nits de Hielo i Art Frozen Misteries" ja ha començat. En aquesta edició es juga amb els conceptes del "gel que crema i del foc que gela", segons explica un comunicat de l'organització. El certamen es va iniciar el passat dia 26 amb els vídeos de VIVA Festival-1. El dimecres 27, l'edifici Octubre CCC va acollir les propostes de quatres artistes diferents. El clarinetista Miguel Ángel Marín va obrir la nit amb el Cuaderno de Yokohama, sèrie completa de 17 partitures gràfiques que Llorenç Barber va realitzar en 2005 a Yokohama (Japó), que, a manera de joc, el lector pot vincular amb la partitura que desitge.
Després va ser el torn d'Ana de Alvear, videoartista i creadora del festival Vital International Vídeo Art (VIVA), amb VIVA Festival-2. El británic Paul Bradley va ser el tercer en aperéixer en escena. Va tancar la nit el mateix director del festival, Llorenç Barber, compositor, instrumentista i musicòleg "amant de la improvisació, la campanologia, la música plurifocal i la poesia fonètica" amb l'obra Músicas habladas.
L'església de la Companyia de València serà l'escenari de l'actuació de Charlemagne Palestine. Llorenç Barber donarà a conéixer el seu "Seminario campanero para voz, campanas, badajos y órgano", obra encarregada per l'Institut Valencià de la Música (IVM).
Demà, divendres 29, el festival "Nits de Hielo i Art Frozen Misteries" es trasllada a l'Instituto Francés amb l'estrena de "Historia sussurada del arte", una proposta de Robert Filliou a càrrec de Montserrat Palacios i Llorenç Barber. Emilie Lesbros presenta per primera vegada a Espanya "Laboratorios de la voz".
El certamen es tancarà el dissabte 30 a l'Alt del Campello (Aielo de Malferit) amb una festa.