LEVANTE-EMV VALÈNCIA
La Societat Coral El Micalet va lliurar ahir el Miquelet d'Honor Extraordinari 2011 al pintor alcoià, Antoni Miró. "Incansable treballador pel país i per la seua cultura", segons l'organització, Miró continua dedicant-se a l'obra plàstica al seu estudi de Mas Sopalmo en Alcoi.Després d'un dinar-homentage a la Societat Coral El Micalet, l'acte del lliurament del premi va començar amb un elogi a la figura de Miró, realitzat pel secretari de la Societat Coral, Emili Mira, qui va destacar que la directiva li'l atorga "per mantenir-se fidel per sempre més al servei d'aquest poble".
A continuació, Antoni Miró va rebre, de mans del president, Tonetxo Pardiñas, la insígnia de Miquelet d'Honor Extraordinari 2011 i una placa commemorativa de l'acte. Miró va agrair sentidament el reconeixement i va assenyalar que "és una gran satisfacció rebre un premi que, al cap i a la fi, està atorgat pels amics". A més a més, per a l'artista guardonat, "rebre esta distinció, que l'any passat va recaure en Josep Lluís Bausset, és per a mí més sucre encara perquè és un reconeixement que compartisc amb ell per defensar un país desgraciaet i dissortat però alhora molt bonic".
Amb el Miquelet d'Honor Extraordinari 2011 "es ret homenatge a una persona no sols per la seua trajectòria vital i professional, sinó també per la seua fidelitat a l'amic. Un amic que és conegut de tots, amic de sempre, l'Ovidi Montllor, amic nostre i amic de l'Antoni Miró", va destacar el president de la Societat Coral, Tonetxo Pardiñas qye va afegir que "amb el Miquelet d'Honor Extraordinari volem honorar persones fidels a la nostra terra, fidels com l'Ovidi, l'imprescindible Ovidi, i ara també el nostre imprescindible Antoni Miró".
L'homenatge a Miró va comptar amb la presència d'entitats com la Universitat de València, amb el vice-rector de Cultura, Igualtat i Planificació, Vicent Ariño; Ca Revolta, Acció Cultural del País Valencià, la Reial Societat Econòmica d'Amics d'El País, els Cronistes Oficials del Regne de València, l'Institut Mèdic de València, el Centre Excursionista de València i Escola Valenciana.
També varen assistir representants dels partits polítics Coalició Compromís, Esquerra Republicana, Esquerra Unida i PSPV-PSOE. La Federació d'Entitats Musicals de la Comunitat Valenciana, l'Associació d'Ecriptors en Llengua Catalana del País Valencià, el Fòrum Musicae, l'Orquestra de Joves Intèrprets dels Països Catalans i el Bloc d'Alcoi també es varen adherir a l'homenatge a l'artista d'Alcoi malgrat no haver pogut assistir-hi.
L'acte va comptar amb la música de la colla de dolçaines i tabals de la Societat Coral El Micalet, que va fer la seua presentació en societat l'any passat, just al lliurament del Miquelet d'Honor a Josep Lluís Bausset.