centenario

Los Thous prohíben utilizar la letra del Himne en la Exposición

Los sucesores del poeta implantan el veto en protesta porque las invitaciones y el programa de actos están sólo en castellano

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
empiezan los preparativos. Un tramo de la Alameda quedó cortado ayer al tráfico para montar las gradas.
empiezan los preparativos. Un tramo de la Alameda quedó cortado ayer al tráfico para montar las gradas. manuel molines

J. Monreal, Valencia
La letra del Himno Regional no se podrá cantar, ni reproducir, ni grabar ni publicar en ninguna de sus versiones durante los actos conmemorativos del centenario de la Exposición Regional valenciana que se desarrollarán esta semana. Los herederos del autor de la letra del himno, creado para la Exposición y adoptado luego como Regional, han prohibido, como titulares de los derechos, que el Ayuntamiento de Valencia y la Generalitat utilicen la letra de la canción en esta efeméride al considerar una falta de respeto a su antepasado Maximiliano Thous que todas las invitaciones y los programas de los actos estén redactadas únicamente en castellano.
En las cartas que ayer, lunes, los herederos de Thous enviaron al presidente Camps y a la alcaldesa Rita Barberá, Abel Thous Bayarri, como portavoz de la familia. notifica la desautorización de uso de la letra del himno pero deja abierta una puerta a que, en los días que faltan hasta el viernes, fecha del centenario, se incorpore el valenciano al programa de actos y esa restitución "ens allibere d'haver de prendre una decisió que no seria capritxosa sinó proporcional i entenem que justa, que se sostendria en el compromís que recau en nosaltres de protegir la imatge, l'obra i la memòria del nostre besavi".
Según Abel Thous, "la discriminació es fa més evident en referir-se a Maximilià Thous Orts, el qual es va significar especialment en la defensa del valencià, del seu ús, de la seua normalització", al margen de otras consideraciones como que "el monolingüisme en castellà que practica sistemàticament l´Ajuntament de València i, cada vegada més, totes les institucions valencianes, té com a resultat la discriminació dels valencianoparlants dins el nostre propi àmbit lingüístic, i per part d'un ens que hauria de representar-nos a tots. Esta discriminació sistemàtica és ja injusta i insultant pel que fa a allò quotidià, però adquireix dimensions grotesques en tractar-se, com en este cas, de commemorar uns actes 'd'afirmació valenciana'".
No es la primera vez que los Thous protestan enérgicamente contra lo que entienden como una falta de respeto a la memoria del creador del Himno Regional. En diciembre pasado, los herederos del creador de la letra se negaron a participar en la grabación del Himno Regional realizada en el Palau de les Arts con la participación del tenor Plácido Domingo. Alegaron entonces que no estaban de acuerdo con la utilización parcial de la imagen de Maximiliano Thous "en beneficio de unos intereses que él nunca habría compartido", en referencia a un sentimiento valencianista que ni Camps ni Barberá, impulsores de la grabación del himno y de la conmemoración de la Exposición de 1909, respetan con su actuación en materia lingüística, según los herederos del poeta
La decisión de prohibir el uso de la letra, habiendo comunicado el acuerdo a la Sociedad General de Autores (SGAE), puede afectar de manera decisiva al desarrollo de los actos del centenario, que incluyen expresamente un homenaje al Himno Regional el viernes por la mañana en el Palacio de la Exposición y una interpretación multitudinaria de la obra en el Paseo de la Alameda por parte de 2.000 músicos de la Comunitat Valenciana dirigidos por Enrique García Asensio. Plácido Domingo se comprometió en diciembre a intentar hacer un hueco en su agenda para asistir al acto y cantar la obra, pero si los Thous persisten en su prohibición, el tenor deberá permanecer mudo mientras suena sólo la música del maestro Serrano.

COMPARTIR
 

118 comentarios

Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 18:23:38
Baix la senyera de les quatre barres------------------------ --------------------------Haha hahahahà, tira-li de braç, que si no erres, encertaràs.

Enhorabona a la família Thous.
Autor: Desficium Tremens
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 18:22:14
Som bobos, ja t'ho dic jo.
Per una banda, em pareix molt fort que la cadena de responsabilitat de la defensa del valencià haja
arribat fins la família Thous, és a dir, no hi ha hagut cap persona responsable que li haja acudit que el Valencià també és oficial, i, per tant haja posat fre a tot açò?
Per altra banda, la cadena de responsabilitats l'hem posat nosaltres! nosaltres hem votat i hem decidit
donar-los el poder per fer i desfer desbaralls com aquestos. Som bobos o no ho som?
Autor: Karel
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 18:08:19
El nostre Himne Valencià naixquè en un temps de pronunciaments valencianistes importants, de la burgesia i els intel·lectuals, però també de les classes mitjanes i populars. Felicite als Thous, que efectivament varen estar en tots eixos moviments per defendre que els nostres polítics i representants no siguen tan venuts i tan castellanistes perque els PPSOE donen llàstima i són uns xuplasangs d'esta terra. JUNTS BAIX ELS PLECS DE LA NOSTRA SENYERA
Autor: Rivelles
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 18:04:01
yo soy castellano parlante y valenciano, pero estoy de acuerdo con la postura de la familia Thous, y no me siento desciminado o atentado.
Autor: EMPÁTICO
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 17:35:44
Gràcies, família Thous, quina llàstima que no tinguem, encara que fora un 20% de valencians amb tanta dignitat com vostés.
Autor: Maria
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 17:10:58
Vixca València i la dignitat! Gràcies família Thous!
Autor: NV
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 17:02:23
GRACIES!!!!!! PER LA DIGNITAT DE LA FAMILIA THOUS
Autor: ANONIM
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 16:05:10
Em lleve el barret davant la mostra de dignitat de la família Thous. Quina vergonya de dirigents de l'Ajuntament de València i de la Generalitat que tenim.
Dignifiquem el valencià i la nostra personalitat com a poble!
Autor: Pere
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 15:28:31
Jo tampoc acabe de considerar aquest himne com propi per allò de "per ofrenar, noves glòries a Espanya", però estic content de que els propietaris dels drets siguen uns defensors de la nostra llengua i cultura i que a més planten cara als destructors de la mateixa, que justament son qui més fan servir l'himne (segurament per lo de "per ofrenar, noves glòries a Espanya"...)

PD: Crec que el troç aquest "d'ofrenar noves glòries a Espanya", a la lletra original deia: "Baix la senyera de les quatre barres, tots a una veu, germans vingueu..." però es clar, el blaverisme i l'espanyolisme tenen aquestes coses de censura.
Autor: Jaume I, Roger de Flor i Roger de Llúria
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 15:11:22
I si el Thous era tan valencianista per què va escriure això de "per a ofrenar noves glòries a Espanya"?
Autor: Charli Beibi
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 15:08:35
Deu ser molt dificultós viure en una terra de la que se menysprea tot. Recomanaria alguna visita al metge perque el fetge li pot reventar a algú de tant odi (perque aunque siga forta pareix la paraula que toca). I el respecte? Esteu demanant respecte a les vostres idees, a la vostra manera de vore les coses i, malauradament, ho feu atacant als valencians i senyes de identitat valencianes. Pot ser que no vos agraden, no teniu que aplaudir-les ... pero i un poquet de respecte. De l'atre costat, sense dubte, també n'hi ha desbaratats. En totes bandes. Peró que podeu trobar alguna resposta que siga respectuosa amb els que no pensem com vosaltres.
Total, el cas es que ú, ha dit que molts no poden sentir algo perque no hi està d'acord en el plantejament. Aixó es tol.lerancia. Si senyor.
Autor: aleteo
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 14:50:46
cristòfor, qui odia el valencià és el poder valencià i aquells que li donen suport amb els seus vots, mitjançant el constant menyspreu a la llengua. Els autènticament bilibngües estem en perill d'extinció per la seua culpa. Han aconseguit arraconar la llengua fent que semble la llengua dels pobres, de la gent de poble i dels incultes. Quina pena de Comunitat, però és la crua realitat.
Autor: jordi
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 14:50:25
Per al que diu que este himne és de tots: pa tú tot que jo no el vull pa res. I a la blavera tampoc. Au.
Autor: Puà
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 14:43:40
Em sembla perfecte que algú pare els peus a aquesta gent. La mort d'una llengüa, és la mort d'una cultura.
El respecte és molt bo, per això mateix les administracions deuríen ser les primeres en intentar unir-nos. Per cert el parlar tots una única llengua no és mostra de unitat.
Continueu endevant familia, i a veure si la Rita a més de "senyor pirotècnic" es capaz de dir alguna coseta més.
Autor: Açò només passa así
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 14:39:11
Ja que no podem emprar eixa lletra, en propose una d'alternativa. Més de moda.

Per no pagar, set mil euros en roba
ja m'han citat, a declarar!
Ja en el carrer i en el camp em coneixen
per no pagar, a declarar!!!!

Pas al President que avança cap al jutjat!!.

Per a tu Milano envia, la camisa que enamora
....

Si agrada la podem fer sencera.
Autor: Versaor de l'Horta.
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 14:38:15
Gràcies Thous, per la vostra dignitat i la defensa de la llengua.
Me ha fet revifar un poc aquesta iniciativa, com el tio canya.
L'altre dia no hem deixaven parlar en valenciá en una gasolinera de la repsol, a la pista de silla, no m'havia passat encara! vaig posar una reclamació.
A veure si cada vegada més gent fem valer la nostra llengua, parlem-la, reclamen-la!!
Per cert, com es posible que l'article estiga en castenallo??
Autor: Revifat
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 14:30:00
Que anti-valencianos son al querer que en Valencia se hagan las cosas en valenciano.
Eso, eso, en Valencia que impere el Valencia-no.

Ale peperos, que se vos veuen les intencions.

Les intencions vostres no es eliminar el que digueu Català, sinó imposar el Castella.
Autor: Guillem.
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 14:27:00
Estos thous pensen i escriuen en català.
Autor: Sanelo
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 14:21:59
Enhorabona a la família Thous per la seua dignitat... ací és que a ningú li pareix que el que és increïble és que un acte així es faça en castellà???? Penseu que es fera el dia de la hispanitat exclusívament en anglès, a vore que vos pareix...pobrets maltractaets castellans, saps?
Autor: Espardenya
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 14:04:08
ánim i força a "LOS Thous"
avui, "LOS Thous" som tots.
avui i sempre, està clar.
Autor: víctor vb
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 14:03:54
el himno de los valencianos es de los valencianos
Autor: tito
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 13:51:07
No soy valenciano, vivo aqui desde hace 17 años y mi hijo ha estudiado en la rama valenciana, que menos! y cada vez que escucho a estos del PP manipular los sentimientos de los valencianos me dan retortijones, en fin, los valencianos sabran porque aguantan a esta gentuza.
Autor: truman
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 13:48:57
Aixó és valentia i trellat, per a defendre la nostra herència!!
Enhorabona pel respecte al parent, per la demostració al poble que viu acobardat davant de la presió política castellana, per ser el que som, valencians!!
Autor: Enhorabona valents!!
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 13:46:43
No he llegit entre els que critiquen a la família Thous (pràcticaments tots ho fan en castellà) cap comentari en contra de que els programes i les invitacions del Centenari siguen íntegrament en castellà. És a dir, que vos sembla correcte que només existeixca una llengua en la nostra Comunitat.

Per cert, per als secesionistes: pregunteu en QUALSEVOL universitat del món, en els departaments de llengües romàniques si el català i el valencià son la mateixa llengua i voreu què contesten: que és la mateixa. La ignorància és molt perillosa i més si la ignorància és induïda per l'odi al diferent (ja siga racisme, homofòbia, masclisme o xenofòbia, com en aquest cas).
Autor: toni
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 13:44:35
Feliçitats a la familia Thous per la seua defensa del idioma, i com digueren el pares de la nostra llengua Enric Valor i Joan Fuster "el mes important d´una llengua es que es parle"
Autor: Molt bé
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 13:43:40
Davant una tesitura com aquesta, qualsevol institució que no estigués governada pel PP reaccionaria amb una rectificació publica i immediata, amb presentació d'excuses. No és aquest el cas. S'hi juguem alguna cosa que, lluny de demanar perdó pel pecats continuats d'antivalenciania, l'
Ajuntament de Rita Barberà: 1.- Guardarà el més absolut silenci amb la complicitat de Canal 9, i 2. Acusarà els Thous d'haver tergiversat les bones i respectuoses intencions de la corporació local?
Autor: Fart de l'Ajuntament
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 13:38:29
Esta negacion discrimina los valencianos castellanoparlantes, que por si se les ha olvidado a los herederos, no solo la lengua hace un pueblo.
Autor: Los valencianos tambien hablamos en castellano
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 13:19:29
Primer, gràcies a la família.
Però que quede clar, que açò és el que té tindre poder. Qui té poder pot demanar coses.
Habitualment, a València els que han tingut poder han menyspreat la llengua i la cultura valenciana.
Imaginem que l'amo d'El Corte Inglés fora valencianista o, almenys, com els de Mercadona. I és que el valencianisme deu fer-se present entre les classe mitjanes, empresariat i professionals liberals.
Per una vegada, sembla que els de baix, els "valencianets" hem guanyat. Ja era hora.
Autor: valencià-valencia
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 13:16:31
Decirle al que firma como TARAOS, ¿qué problema tienes con la gente de pueblo?. ¿Existe alguna diferencia respecto a los nacidos en ciudades grandes o capitales de provincia?. Es terrible que en el siglo XXI, aún exista gente como esta, sólo se dedica a insultar, no defiende nada en concreto, ni se sabe porqué está tan cabreado. Evoluciona un poco por favor, vives en otro mundo. Es digno de pena, lo que pasa es que estos energúmenos, siempre están presentes en esta Comunidad. ¡Qué vergüenza!
Autor: Mara
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 13:08:00
Jo estic d'acord, però no se amb qui
Autor: Boni
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 12:52:08
Menuts merdes estos de la familia tous a vore si tenim sort i lis lleven els drets per la via juridica
Autor: tous fora
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 12:45:22
gracies familia Thous
Autor: Valencià cabrejat
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 12:42:03
Tot i qué eixe himne no el considere meu per allò de "ofrenar" lel gest de la família Thous m´ha emocionat per la seua dignitat i defensa del valencià.Endavant tots que la lluita continua.Ni Rita ni "pacotrajes" ni tots els botiflers podràn amb nosaltres.
Autor: Vicens de russafa
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 12:41:51
Estic d`acord en la familia Thous i en tot el que sesta diguen asi, i no soc catalaniste i molt faller de mislata (per si decas me taxen de catalaniste)
Autor: faller de mislata
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 12:39:04
No entiendo. Estoy leyendo este diario de cabecera LEVANTE ¿FELIZ :P?. Y creo ver que está escrito en castellano. Pero los comentarios son masivamente en Valencià (lo cual me parece muy bien) i molt cabrejats: That's not good :P
Autor: perplex
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 12:27:40
Em pareix lamentable que uns pocs vullguen silenciar la lletra d'un himne que és de tots.
Autor: Josep Antoni
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 12:24:14
Estic contenta de veure que encara hi ha gent que es preocupa perquè el nostre idioma no té la consideració que caldria. Sobretot després de 30 anys de la llei d'ús i ensenyament, que hauríem de canviar-li el nom i posar-li llei de desús...
Moltes gràcies per defensar la llengua.
Autor: Rosa Agulles Marí
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 12:22:49
Enhorabona, Abel i família, per la decisió!
Autor: Dani
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 12:08:59
Enhorabona familia Thous aixó ès dignitat valenciana
Autor: Encara queda gent amb dignitat
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 11:58:52
Magnífica la postura de la Familia Thous. Accions com aqueixa ens asseguren que el valencià sobreviurà per sempre. Gràcies. Moltes gràcies Familia Thous.
Autor: L'Emcubert
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 11:58:40
Aleteo, quant parles de posar per davant interessos personals o les ideologies pròpies, et refereixes a Rita i Camps, no?
Autor: Una més
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 11:43:58
Es molt estrany que un valènciá demane les coses escrites en valènciá en Valenciá (indignant) quant la corrent oficial ès sempre en castellá (porque está en peligro) el anglés i el xinés. Enhorabona a la Familia Thous.
Autor: Gràcies familia.
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 11:37:52
ENHORABONA ALS TOUS, per la seua dignitat

Estic fins a dalt dels XURROS! I que damunt ja ni respecten el bilingüisme. Ale, tot en castellà!

UN 10 PER ALS THOUS, PER DEIXAR EN EVIDÈNCIA ALS ESPANYOLISTES QUE ENS GOVERNEN I QUE IMPOSEN EL CASTELLÀ
Autor: Enricsol
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 11:36:15
Una altra volta la reacció típica del pancastellanisme: acusar de catalanisme qualsevol acte de defensa del valencià. Abans podieu enganyar la gent, hui ja no.

És clar que en la nostra nació ( València, cap més ) hi han dues llengues oficials, cap problema, el que passa es que una està absorbint l'altra i permetre açò és feixisme pur i dur.

Que voleu que vos diga, gràcies a la família Thous hui em sent orgullós de ser valencià.

PD: Bloc catalanista? Hahaha Això vulguereu vosaltres, xurros.
Autor: labtec
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 11:29:22
no estem en València, estem en chapuzilandia
Autor: piedro
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 11:28:55
Per a Aleteo: mentida. Eixe himne no és de tots. Serà teu, tú el faràs teu, però jo NO. No és meu. I per cert, ben mirat, posem d'himne La Muixeranga i no cal fer més llenya, perque tú l'acceptaràs i estaràs d'acord no? Curiosa esta posició d'aquells que van imposar la bandereta de la ciutat de valencià, l'himne que van voler i la denominació oficial que més els va xocar. Els demés a callar. I eh! no digues res que és vergonyòs anar discutint d'estes coses. Com també és molt curiosa la postura d'aquells que no parlan valencià no entenguen que les entitats valencianes han d'utilitzar una llengua que també és oficial i que és la nostra. Estos són els mateixos que després fan campanyes a favor de la "ñ" i no entenen com es menysprea tant el castellà des de les institucions d'USA, un país on es parla molt però no és oficial el castellà.
Autor: Plana Baixa
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 11:16:11
un 10 als Thous i "un 0 a Ayuntamiento y Gneralidad"
Autor: Antoni
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 11:10:21
¿por qué tenemos que aguantar qu en nuestra propia tierra se insulte nuestra lengua, nuestra cultura?On està la Rosa Diez i el Savater?Basta ja!Cal votar a partits que defenguen la nostra identitat,PP i PSPV està clar que no. Necessitem partits valencians, sinó la nostra cultura desapareixerà per sempre, només ens quedarà per al folklore. Que pena despues de tants segles d'història.
Autor: Fart
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 11:06:37
Entenc i comprenc que per als xurros del caire de JOAN PAU,ADOM, AUTOR, CRISTOFOR, JULIAN, TERESA i altres especimens d'aquest tipus la decisió de la familia Thous, a la que felicite, suposa una bofetada, pero que hem de fer açò es el Païs Valencia, una terra amb idioma propi i una cultura propia encara que no li agrade a la dretota valentina i qui es senta apegat a la cultura castellana doncs ja sap el que te que fer. ANCHA ES CASTILLA o a cagar a la via en versió valenciana i "provinciana", segons ells, de la que ens sentim, els valencians de debó, molt pagats.
Autor: un altre vicent
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 11:04:39
I que mai canviarem? Es vergonyós que fins i tot en l'himne es faça llenya. Que en tota la comunitat no hi ha mes valencians que els normalitzats? Que a soles vosaltres teniu la defensa de lo nostre? Vos a tocat deu o el que siga en la má i sou els elegits? Jo parle en valencia i castella, tant me dona. Com jo n'hi ha de milers. L'himne agrade mes o menys es de tots, incloent a gent como vosaltres i ningú pot prendre alló que es de tots, i axó inclou als Thous dels que mai abans havia sentit parlar-ne.
Que no te ningú cap de trellat per a acceptar que no podem estar sempre posant per davant els interessos personals o les idelogies propies? Clar, que de pensar, poquet, veritat?
Autor: aleteo
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 10:59:36
No comparteix l¨himne d´ofrenar a qui, el meu i el de mollts valencians és La Muixeranga, ara bé, felicitats a la família Thous pel sentit de responsabilitat cap al seu besavi i al nostre país.
Autor: Bernat d´Alzira
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 10:56:22
Tots els que han utilitzat el terme "catalanistas" ho han fet en castellá, curios veritat?, Enhorabona a la familia Thous, I tots VAIX ELS PLECS DE LA NOSTRA SENYERA
Autor: NACIONALISTE TORRENTÍ
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 10:56:15
em pareix de categoria aquesta postura presa per part de la família Thous. a vore si es moren d'una fartà tots els peperets que s'acosten el divendres i peguem una bona descansà!
Autor: Salut des de la Costera
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 10:54:32
Hay un cierto sector de la sociedad valenciana que utiliza la mínima para insultar al que habla en castellano. No sé lo que pretenden con estas actitudes confrotantivas,¿ Balcanizar la Comunidad Valenciana?. En cuanto a la familia Thous se ha posicionado con una ideología que se parece a la que auspicia e Bloc y utiliza todo lo que está en su mano para montar la gresca. Su bisabuelo escribió en castellano pero ahora para ellos es una simpleza. Se defiende partidistamente.
Y para los que critican el castellano: ¿por qué leen este periódico que se edita en castellano? se sentiran muy incómodos. Y para los editores de este periódico: si estais de acuerdo con las tesis de la gente que escribe en valenciano ¿por qué no editais el periódico en valenciano y os quitais la careta de una vez? No tenseis la goma que os podeis dar un latigazo.
Autor: ja
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 10:52:49
Totalment d'acord amb el comentari de Plana Baixa. Jo tampoc hem sent representat ni per este himne ni per la bandera de la ciutat de Valencià. Ho lamente però aixina és. I per cert, no sòc catalaniste. A mi els catalans me la "refamflinfen". No em cauen ni millor ni pitjor que els extremenys o els canaris, posem per cas. Pase d'ells. Sòc valencià. Però es veu que ací dalt, per les comarques de Castelló veiem les coses d'una altra manera. No ens sentim representats ni per este himne 100% valencià (en el sentit de la ciutat, del Cap i Casal) ni per la bandera de la capital. Tot i això m'agrada la reacció de la família Thous. Sòc valencià, parle valencià perque estime la meua llengua i per tant la meua terra.
Autor: L'Alcora
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 10:48:13
així deuriem ser tots els valencians. Enhorabona a la família
Autor: Helena
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 10:48:06
Doncs em sembla una protesta genial, ara que s'espavile la Rita a editar les coses en valencià també si no vol quedar amb el cul a l'aire.

Quanta misèria a les institucions valencianes, que ni tan sols en actes així deixen patent que són castellanots i realment els la bufa completament el valencià...
Autor: golet
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 10:38:36
Enhorabona als hereus de Maximilià Thous, per la seua dignitat i seriositat.
Autor: Valencià de València
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 10:35:38
Todos los actos institucionales deberían anunciarse en las dos lenguas. Cuando el ayuntamiento, el Consell o la Diputación se saltan esta norma se están retratando.
Fallo gordo, pues, de no debería repetirse aunque me temo que esto les pasa demasiado a menudo.
Autor: Viva el término medio.
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 10:29:02
Ja està bé que els fexistes xurros es burlen de nosaltres els valencians. I que encara tinguen la barra de dir-nos traïdors. Traïdors ells, que estant sumisos, com uns gossets fidels prostrats als peus del seu amo, a Castella i els seus costums castellans.
Autor: Xurros go home!
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 10:25:51
Tampoc no m'agrada la lletra. Comprenc que era per a una exposició, triunfalista, per aixó. Peró , per la familia... molt i molt bé . Gracies.
Autor: carmen
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 10:25:24
A vore quan un d'eixos que diu catalanista a tot el que defen activament el valencià escriu en valencià. Sou uns inadaptats i vos pareix perfecte que en els actes de celebració de valencia estiga tot en castellà... aneu-se'n a la meseta! Per cert, aci estem defenent l'himne de VALENCIA, aixó també és de ser catalanista? churros incults. Deixeu que decideixquen els lingüístes si és català o no, ells son els experts, vosaltres... no teniu prou coneiximents ni criteri per a decidir-ho vosaltres. I AU!!!!
Autor: CHARLY
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 10:24:33
YO os doy tambien un 10, òr eso pero que os conte que no soy de la opinion que hicieran de este imno de la esposición, el imno de la comunidad porque eso fue del señor para la esposición pero los que mandan tienen tan poca imaginación que se aprovechan de todo lo que les dá la gana lo dicho un 10 para la familia,
Autor: paquita
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 10:21:14
Ben fet per la familia de Thous.

Seguirem sent valencians.
Autor: OrgullValencià
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 10:15:02
Quina mania de tildar als que defensan el valencià de catalanistes, poblerins i de més històries. Curiosament és esta gent la que defensa de veritat la llengua: UTILITZANT-LA, no com els que van a una manifestació menejant senyeres creient-se molt defensors de la llengua ells pero si han de renyir al xiquet el fan en castellà, igual que fan les 24 hores dels seus dies. VOLEU DEFENSAR EL VALENCIÀ: PARLEU-LO. Si no s´utilitza i no es coneix més que lo que t´arriba en les noticies de canal 9, ho sento pero en la meua opinió no es té dret a defensar el que no es coneix.
Autor: Valenciana, no catalana, ni tampoc catalanista.
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 10:12:52
Habrá que oir a Bel-Rus-coni, si a los que dicen aleshores y gairebé los quiere rematar a los Thous los querrá a la plancha vuelta y vuelta
Autor: totus thous
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 10:11:59
Lo peor del himno regional es la letra, familiares bloqueros.
Autor: x
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 10:07:25
D'acord amb la família Thous. Una abraçada sincera. Però este no és el meu himne. Jo quan sona no em pose ni em posaré mai dret. Tampoc davant de la bandera de la ciutat de València que s'ha pretés que siga la de tots els valencians i no ho és. Jo, la Moixeranga. I el per a ofrenar no em representa. I si el canta Francisco o Placido Domingo encara menys.
Autor: Plana Baixa
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 10:05:49
Tot el meu recolçament a la família Thous!!!
Si volen himne, que siguen conseqüents i pormocionen l'ús de la nostra llengua a totes bandes... I no soles a OT, com començaràn a fer el dimecres...
Autor: marcsan
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 10:05:00
PARA TODOS LOS QUE DEFIENDEN A LOS THOUS, DECIRLES QUE ÉSTE ESCRIBIÓ LA LETRA EN CASTELLANO, DE MANERA QUE DE QUE VAN AHORA. PALETOS VOSOTROS QUE SOIS UNOS PUEBLERINOS CON UN COMPLEJO DE INFERIORIDAD QUE NO OS DEJA VIVIR. ¿DESDE CUANDO UN CATALANERO NO ES PALETO, PUEBLERINO, CATETO FALTO DE PERSONALIDAD, AMARGADO DE LA VIDA? ¿DESDE CUANDO SERVIR AL CATALANISMO NO ES SER PROVINCIANO? CADA UNO HABLA LA LENGUA QUE LE DA LA GANA Y SABÉIS PORQUE EN VALENCIA CADA VEZ SE HABLA MENOS EL VALENCIANO? PORQUE HABLAR LO MISMO QUE HABLAIS LOS IMPRESENTABLES DE SIENMPRE NO NOS DA LA GANA Y AL FINAL OS QUEDARÉIS LOS CUATRO CATALANEROS TAROS DE SIEMPRE HABLANDO ESA COSA.
QUE OS DEN
Autor: TARAOS
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 10:04:06
mas que la familia Thous, parece la familia Monster
Autor: La familia progre unida jamas sera vencida
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 10:04:01
Un cero para la familia Thous, que es incapaz de dejar sus ideologías políticas a un lado, en el centenario de la creación del himno regional. Lamentable. ¿estos que son del catalanista Bloc?
Autor: Teresa
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 10:01:40
Pues la versión que escribió fue en español, y además ¿quien son estos para prohibir nada?. Ellos a cobrar derechos de autor de la SGAE y a la marcha
Autor: jj
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 10:01:11
Seguro que todos los que aqui estan a favor de usar solo el valenciano, son de la extrema izquierda proxima al pancatalanismo y serian de la ideologia de los que silvaron el himno de Españaen Mestalla. Fuera los extremistas , tanto de izquierdas como de derechas.
Autor: Julian
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:56:18
Per fi un actitud digna en esta terra on el que més abunda són els llepaculs genuflexos. Gràcies família Thous.
Autor: BLOC X sempre
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:52:47
Me imagino a ese gran cantante valensiano, Plásido Domingo, moviendo la boca pero sin cantar. Jajajajajajajaja.
Autor: Amunt València
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:51:40
El que ha fet la família Thous (als quals felicite) ja estan fent-lo des de fa anys moltes altres entitats: denunciar la falsa política del Consell i Rita, els dirigents més antivalencians que ha tingut la Comunitat. Afortunadament en ser part del que es consideren eles senyes d'identitat dels valencians, la seua iniciativa té més força i resó, és una mica inqüestionable. Gràcies ala Thous.
Autor: Rosella
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:51:20
no comparteixc aquest himne,però un 10 per als thous!!!
Autor: A PER ELLS
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:50:20
Gràcies a la familia Thous. De tot cor.
Autor: Valencià
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:49:29
¿por qué odiais tanto al castellano? Con ese odio mostráis vuestra odio a la tierra valenciana, que es rica y plural, de zonas historicamente valencianoparlantes y de zonas castellanoparlantes. Sus habitantes, desde siempre han utilizado ambas lenguas con naturalidad pero ahora hay una legión de talibanes dispuestos a fomentar el odio entre los propios valencianos. Em sembla que es un camí molt perillós, que trencará la societat i que, qui sap com pot acabar.I crec que informacions con aquesta, mostrades d'aquesta manera no ajuden ni gens ni miqueta.
Autor: cristòfor
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:44:45
amunt família Thous!!! i llàstima de la primera frase de l'himne però està clar que eren altres temps...
Autor: marc
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:42:08
Es indignante el problema de los derechos de autor. Que unos biznietos hablen sobre lo que pensaba su bisabuelo, si es lo que quiere o no. Su bisabuelo seria un gran compositor, pero estos tios a chupar del bote, a aprovecharse del ingenio de su bisabuelo. Me parece una rabieta no son nadie para coaccionar a instituciones como un ayuntamiento un gobierno autonomico. Yo también opino como ellos el valenciano debe estar presente en todos los actos, pero aprovecharse del ingenio del bisabuelo sin haber dado ellos un palo al agua, que dictadura la de los derechos de autor. ¿Vendrá la SGAE?
Autor: Autor
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:41:41
Sembla que heu fet el que en una societat normal, en un país normal es deuria de fer, sense més consideració. Ara bé, estem en una societat malalta, de gent analfabeta, feixista i a mé a més, sucursalista i criada dels castellans. Per tant, moltes gràcies família Thous per fer el que deuria de fer qualsevol persona de be i compromesa amb les idees dels seu besavi. GRÀCIES.
Autor: alzireny
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:40:19
Per que collons, tots els anticatalanistes, que van de valencianistes, parlen en castellà? Aneu-vos-en a Madrid!! No ens fareu castellans. Enhorabona a la familia Thous, els valencians estem amb vosaltres.
Autor: Caga-Rita
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:39:21
Gràcies per defensar la dignitat del Valencià Familia Thous!!. Es impresionant la discriminació que fa el govern valencià de la nostra llengua.
Autor: Sento
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:36:30
Felicitats Familia Thous!!! ja és hora de que els parem els peus
Autor: q gent
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:31:51
Per a que volem el valencià, si el 'bigotes' sols gasta el castellano (español) i a mes regala trajes i altres cosetes que no sabem...
Autor: Camps trajeados
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:29:39
Enhorabuena a la familia Thous. No entiendo como se pueden olvidar de una de las lenguas oficiales de la Comunitat. Como de costumbre las mentes calenturientas hablan de catalanismo y demás. No se enteran de nada.
Autor: Emilio
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:28:54
Moltes gràcies i felicitats a la familia Thous. Per fi algú, té un poc de cordura. Rita i Camps, sou la vergonya de València, no puc amb vosaltres.. Que vergonya de Comunitat, de gentola ....
Autor: Ontinyent
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:24:47
Un 10 a la familia Thous.
Autor: Carles.
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:22:15
A tots els que critiqueu a la familia Tous, me fa gracia vore, com els califiqueu de (pueblerinos, catalisntas i etc...), en el unic idioma que sabeu, el churro...
Autor: Bona nit Gurtel
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:22:13
Me parece correcto !!
Autor: Jose
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:20:56
Amunt, familia thous, n'hi ha que tindre un parell per enfrontar-se a aquesta colla de botasèquies que ens administra.
Autor: karmen
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:19:49
Estos seran catalanistas, seguro.
Autor: Unica neurona yomus.
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:15:41
Que pena de ¿herederos? de Maximiliano Thous. ¡Que provincianos!. Yo voy a cantar el himno y que me denuncien a la SGAE o a quien les plazca.
Autor: adom
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:15:04
Ganes de fastidiar..., les de l'Ajuntament, no?
Autor: Per a Jesus06
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:14:56
Jolin, con lo chungui que es en valensiano y encima ...Yo prefiero a los otros Tous, los de los bolsos wais.
Autor: Ricardito de Av. Alfaguir fashion.
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:11:04
tota la vida havia pensat que Thous era centralista,sembla que la familia no ho és tant,gràcies familia Thous,així es fa pàtria
Autor: paco navarro
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:09:19
Ahí teniu a "los valencianos": molt de flolclore i discurs buit i, a l'hora de la veritat", tot en espanyol i res en valencià.
Autor: Se vos veu el "rabo"
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:07:28
Vergüenza ajena me dan algunos comentarios de esta página. Y también las declaraciones de la familia Thous. Nos van a privar a los valencianos de parte de nuestro himno. Gracias, muchas gracias. Vuestro bisabuelo seguramente estará orgullosísimo.
Autor: freshwater
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:06:03
Home, quin goig! Finalment algú que es planta!
Autor: Valencià Sí
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:01:11
Gràcies familia Thous! EL VALÈNCIA ÉS NOSTRE!
Autor: MARIETA
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 09:00:27
Con actitudes asi aun nos queda la esperanza de que un dia podamos ser un PAIS.
Avant familia Thous, gracies per la vostra valenciania front a l´espanyolisme reinant.
Autor: granotaverd
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 08:57:35
felicitacions a la familia Thous per eixe exemple de valencianitat
Autor: paco
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 08:57:08
si senyors en un parell!!!!!!!! quina poca vergonya , pero clar si tenim un alcaldesa q nomes parla valencia per a tirar una mascletà i paco camps q dius mosatros........ale a fer la mà
Autor: luis
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 08:56:12
xe quins collons. si senyor. a parar els peus als del gurtel jeje
Autor: RAÜL
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 08:54:38
Felicitats a la família Thous per l'exemple en la defensa dels ideals valencianistes del seu avantpassat. Tots units front a l'agressió dels castellanistes i l'anul.lació de la nostra cultura.
Defensem la nostra llengua.
Autor: Canyameler_carrer_major
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 08:53:46
Jordi, Penó de la Conquesta, Bandera Oficial, y de paso els segadors, el himno del Pais Valencia, como diras tu, ¿no? ay como se os ve el plumero a los catalanistas. ¿Es que no teneis nada que hacer que estais todos los dias aquí? madre mia cuanta barriga agradecida, como se nota que el catalanismo paga bien a sus siervos.
Autor: catalanistes go home!
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 08:50:38
Pues sí que lo siento , son ganas de fastidiar.
Autor: Jesus06
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 08:49:42
Creo que si alguien se averguenza de lo que esta haciendo la familia Thous, es precisamente su antepasado Maximiliano. En fin, es lamentable que un evento tan bello se vea ensombrecido por ideologias extremistas y pueblerinas.
Autor: Joan Pau
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 08:47:46
Pues Coent, mas grave es el catalanismo salvaje disfrazado de valencianismo....de eso estamos ya hartos los valencianos.
Autor: mosatros
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 08:41:01
Ya era hora de que les plantaran cara a estos dos, ahora que se han puesto en su sitio que no dejen que el Sr. Placido Domingo cante, en castellano, este himno que los valencianos sentimos como nuestro y que nos encoge el corazon cada vez que suena, sea o no con letra
Autor: aaa
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 08:39:00
em pareix perfecte el que han decidit fer. És de vergonya el que passa a valència amb la nostra cultura.
Autor: pedro
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 08:39:00
Un clar ejemples és la serie de Televiisió l´Alqueria Blanca; rics parlant en castellà i pobres en valencia.
Autor: Poca vergonya és tindren.
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 08:34:19
Viva el antivalencianismo promovido por el Ajuntamento i por El Consel ! Hay que acabar ya de una con el valenciano y aquí ha hablar todos castellano. Genocidio cultural ya ! viva el monolinguismo estricto promovido por el ajuntamiento! Camps eres nuestro idolo.
Autor: rita la barbara
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 08:27:22
Gràcies per la dignitat, familia Thous
Autor: Pau
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 08:24:57
Enhorabona per la vostra valenciania. Donem-los una lliçó als peperos castellanistes. Visca Jaume I, l'antic Regne de València i els valencians de hui que s'estimem el nostre País, encara que siga una trista "Comunidad", com si fóra la comunitat de l'escala... Penó de la Conquesta, Bandera Oficial!!
Autor: Jordi
Comentario enviado el día 19-05-2009 a las 08:17:48
La Exposición "Regional" Valenciana y su consabido Himno son un fiel reflejo de una València sucursalista, provinciana y sobre todo antivalenciana, cuya "coentor" llamaba a las puertas de Madrid. Y más de lo mismo con el Traslado de la Geperudeta. Es que parlar "Valencià" era de gent de poble. Y así nos continua yendo. Paellas gigantes, pedos, fallas, brofes, provincianismo barato, niveles de incultura increible y un castellanismo "perdón españolismo" salvaje disfrazado de Valencianismo. Y la culpa de cualquiera de nuestros males el vecino de turno. Así nos va. Y aún se extrañan de porqué cualquier minima manifestación de cultura tiene que salir por piernas de esta València de la luz y del color.
Autor: Coent. Coents. Coentor.......


  HEMEROTECA
últimos vídeos en levante-emv.com
 
 
Operación
Tipo de inmueble
Provincia
Anunciese gratis
El portal inmobiliario de
  LA SELECCIÓN DE LOS LECTORES
 LO ÚLTIMO
 LO MÁS LEÍDO
 LO MÁS VOTADO
  CONÓZCANOS:  Contacte |  Atención al lector (edición impresa) |  CONÓZCANOS |  LOCALIZACIÓN |  CLUB DIARIO LEVANTE |  POLITICA MEDIOAMBIENTAL     PUBLICIDAD:  TARIFAS  
Levante-emv.com y Levante-EMV son un producto de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantemente prohibida la reproducción total o parcial de los contenidos ofrecidos a través de este medio, salvo autorización expresa de Levante-emv.com. Así mismo, queda prohibida toda reproducción a los efectos del artículo 32.1, párrafo segundo, Ley 23/2006 de la Propiedad intelectual.
 
  Aviso legal
  
Otros medios del grupo Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona  | Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | El Boletín  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas