La rectora de l'UJI repeteix com a presidenta dels rectors espanyols

L'Assamblea General de CRUE recolça la reelecció d'Eva Alcón com a presidenta per un any més

La rectora Alcón, al capdavant de la nova CRUE per un any més.

La rectora Alcón, al capdavant de la nova CRUE per un any més. / Mediterráneo

Cristina Garcia

Un any més al capdavant de les polítiques universitàries i de l'educación superior. L'Assemblea General de CRUE Universitats Espanyoles, celebrada aquest dimarts al campus de Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra, ha donat suport a la reelecció de la rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, com a presidenta d'aquesta associació, integrada per 77 universitats (50 públiques i 27 privades), per un any més amb l'objectiu de consolidar els avanços aconseguits aquests dos últims anys i resoldre alguns dels assumptes encara pendents.

Entre aquests últims, i que integraran l'eix d'acció institucional durant els pròxims mesos, Alcón ha destacat la necessitat de «fer passos decidits per a aconseguir l'1% del PIB per al finançament del sistema universitari que estipula la LOSU», així com mesures per a «garantir en el mitjà i el llarg termini els recursos necessaris per a consolidar els consorcis europeus d'universitats», a més de comptar amb un programa d'enfortiment de les universitats i fer un especial seguiment de la implantació del programa María Goyri, per a la incorporació de talent docent i investigador als campus universitaris.

"Alçar la veu per l'universitat"

La rectora de l'UJI ha subratllat que «CRUE és un instrument essencial perquè, des de la pluralitat i la singularitat de les universitats, se'ns atenga quan alcem la veu». Per eixe motiu, la reelegida presidenta de la Conferència de Rectores i Rectors de les Universitats Espanyoles ha assenyalat la importància de «visibilitzar la fortalesa del sistema universitari en conjunt» i que CRUE es projecte «com a associació capaç de ser interlocutora amb els diferents governs i influir positivament en la política universitària i de ciència i innovació a Espanya».

Asamblea General de la CRUE, a Barcelona.

Asamblea General de la CRUE, a Barcelona. / Mediterráneo

Igual que durant aquests dos últims anys, ha afirmat que s'obri una etapa d'escolta permanent a les universitats com a instrument fonamental per a poder canalitzar les demandes del sistema universitari. En aquest sentit, la presidenta Alcón s'ha mostrat convençuda que la «unitat i fortalesa serà el millor escut perquè s'atenguen les nostres demandes» i que es reconega, en la seua justa dimensió, el paper del coneixement i la innovació com a palanca de transformació social.

Finalment, en el seu discurs davant l'Assemblea General també s'ha compromés a defensar «l'autonomia universitària, la llibertat de càtedra i els valors del món acadèmic, que són així mateix els de l'Estat de Dret i la convivència».

"És important visibilitzar la fortalesa del sistema universitari en conjunt i que CRUE es projecte com a associació capaç de ser interlocutora amb els diferents governs i influir positivament en la política universitària i de ciència i innovació a Espanya»

La nova executiva

Juntament amb la reelecció d'Alcón, el Comité Permanent passa a estar format per José Luján, rector de la Universitat de Múrcia, com a vicepresident primer; i Rosa Visiedo, rectora de la Universidad CEU San Pablo, que es manté com a vicepresidenta segona. També es mantenen com a vocals Amaya Mendikoetxea, rectora de la Universitat Autònoma de Madrid; Laia de Nadal, rectora de la Universitat Pompeu Fabra; Francisco Oliva Blázquez, rector de la Universitat Pablo de Olavide, i Vicente Atxa, rector de la Mondragon Unibertsitatea.

A més, la rectora de la Universitat de Cantàbria, Concepción López, serà la delegada de la Presidència per a Polítiques d'Igualtat, i el rector de la Universitat de Lleida, Jaume Puy, serà el delegat de la Presidència per a la Ciència Oberta.

Quant a les presidències de les comissions sectorials, la d'Assumptes Estudiantils estarà encapçalada per José Joaquín Céspedes, rector de la Universitat d'Almeria; la Sectorial de Digitalització per José E. Capella Romá, rector de la Universitat Politècnica de València; la de Docència per Ramón Gonzalo, rector de la Universitat Pública de Navarra; la de Gerències per Amparo Navarro, rectora de la Universitat d'Alacant; la Sectorial d'R+D+I per José Julián Garde, rector de la Universitat de Castella-la Manxa; la d'Internacionalització i Cooperació per Ricardo Mairal, rector de la Universitat Nacional d'Educació a Distància; la de Professorat per Joan Guàrdia, rector de la Universitat de Barcelona; la de Secretaries Generals per Antonio López, rector de la Universitat de Santiago de Compostel·la; i la Sectorial de Sostenibilitat per Nuria González, rectora de la Universitat de Lleó.

Tracking Pixel Contents