Gandia encén la Flama
El XVI Correllengua, que homenatja a Valor i Sanchis Guarner, comença el dissabte
a. sapena valència
?
Gandia sera aquest dissabte el punt de partida del Correllengua. Fins el 5 de novembre, la Flama, l'element simbòlic i cohesionador d'aquesta iniciativa, recorrerà el país de nord a sud, visitant més de 100 ciutats valencianes. Vinaròs, Benicarló, Castelló, Vila-real, Benicàssim, Llíria, València, Catarroja, Carcaixent, Cullera, Gandia, Ontinyent, Benissa, Alcoi, Cocentaina, Alacant, Xixona, el Campello, Novelda, Elx i Crevillent són algunes de les localitats participants. La setzena edició del Correllengua fara un homenatge a Enric Valor i Manuel Sanchis Guarner quan es commemora el centenari del seu naixement.
Acció Cultural del País Valencià, organitzadora de la marxa, assenyala que aquesta convocatòria "serà més participativa que mai, ja que l'Auca 2011, un dels recursos didàctics que tradicionalment es treballa a les escoles amb motiu del Correllengua, serà il·lustrada per un dels alumnes guanyador del Concurs de dibuix organitzat per ACPV expressament per a aquesta edició". El guanyador del concurs s'anunciarà el proper 7 de novembre coincidint amb la commemoració de la signatura del Tractat dels Pirineus i amb el final del Correllengua a Perpinyà.
Els actes de Gandia començaran a les 19 hores amb la Trobada de Cultura Popular a càrrec de la Colla de Dimonis Fem Fredat de Simat, Dolçainers i Tabaleters de la Safor, Ball de nanos del grup de danses Roís de Corella, Grup de dansaires Uxiola de Pego, La Muixeranga de la Safor, La Muixeranga de Cullera, Grup de Dansa Popular Roda i Volta i la Xaranga 2x4. Mes tard tindra lloc el Cercavila, que finalitzarà amb la lectura del manifest a càrrec de l'escriptor Josep Piera. La jornada acabarà amb un sopar de germanor que contarà amb l'actuació dels grups Xerinola, King Kong Boy, Desgavell i Eina.
- Las Fallas se suspenden por segunda vez en una semana
- Un tren de Ouigo Madrid-Valencia sufre dos paradas y acumula una hora de retraso
- La EMT pondrá 58 váteres fijos para sus conductores: se acabó el peregrinaje por los bares
- Los trabajadores de Ford tendrán que devolver hasta en cuatro nóminas lo cobrado dos veces por el ERTE
- Berry' Navarro, mánager: “'Limpiar' la casa de Joaquín Sabina nos creó enemistades, pero eso le salvó la vida”
- Javier Burgos, valenciano superviviente del accidente de Adamuz: 'En ese instante solo pensé una cosa; me di cuenta de que estaba vivo
- El temporal ya anega el paseo marítimo del Perelló y obliga a extremar la precaución
- La Aemet anuncia un nuevo envite meteorológico: nevadas en Valencia esta misma semana