Teulada Moraira es converteix per un dia en capital de les societats musicals
La jornada conclourà amb la Trobada de Bandes de Música de la Marina Alta
levante-emv. valència
Les 547 societats musicals de la Comunitat Valenciana tornaran a reunir-se el pròxim dissabte 4 de novembre a l’Auditori de Teulada Moraira per a fer balanç de l’últim any i establir el marc econòmic del següent curs.
El municipi de la Marina Alta acollirà l’Assemblea General de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana, on estan citades totes les agrupacions. L’ordre del dia estableix la votació del pressupost de 2024, en una jornada que també servirà com a reflexió col·lectiva de l’any musical. Així finalitzarà el primer any de la nova legislatura, la segona, de Daniela González, presidenta de FSMCV reelegida en 2022, juntament amb el seu equip directiu. Durant la reunió també s’escollirà la seu de la pròxima Assemblea General, a la tardor de 2024.
A l’últim punt del dia figura un dels moments més esperats pel col·lectiu durant tot l’any: la proclamació dels Premis Euterpe, que guardonen a persones i entitats que han treballat per impulsar i millorar el moviment de les societats musicals. L’anunci d’enguany marcarà una fita en la trajectòria d’estos premis, ja que a partir d’esta edició inclouen el nom d’Ángel Asunción, l’històric dirigent i cofundador de la Federació.
A més, com és tradició, es reconeixerà la trajectòria i l’antiguitat d’aquelles societats musicals que han complit durant 2023 aniversaris rellevants de més de 25 anys d’existència. Dins del moviment, prop del 30% de les societats musicals tenen més de 100 anys d’història, algunes arribant a sobrepassar els 200 anys.
«L’anunci dels Premis Euterpe - Ángel Asunción és sempre un moment emotiu, enguany segurament més pel record del nostre President d’Honor. Celebrar esta Assemblea General a la Marina Alta, una comarca amb tanta tradició musical i efervescència de músics, farà d’esta una cita especial. És un plaer treballar amb el consistori de Teulada Moraira i amb la nostra demarcació comarcal, tant per a la celebració de l’assemblea com per a la Trobada de Bandes, que posarà un accent festiu al dia», apunta la presidenta de FSMCV, Daniela González.
Precisament eixe serà el punt final de la jornada. La Trobada de Bandes de Música de la Marina Alta, la segona que celebra enguany la comarca, comptarà amb la participació de 21 societats musicals i reunirà més de 650 músics en la vesprada del dissabte, a partir de les 17.30 hores, quan les agrupacions partiran en desfilada des del mateix auditori per a finalitzar en la Plaça de l’Ajuntament. Amb eixa cercavila les societats musicals representaran la cloenda oficial del curs i fixaran l’inici, alhora, d’un nou any musical.
- PP y Vox tapan las ventanas de las oficinas de Compromís en las Corts para ocultar carteles de 'Mazón dimisión
- El voto del malestar coge forma: pueblos de la dana comienzan a poner en marcha partidos independientes
- Un técnico declara que Mazón podría haber decretado la emergencia catastrófica y asumir el mando el 29-O
- La enfermedad cada vez más extendida pero con pocos profesionales que la traten: 'Los casos más graves pasan primero
- Mazón niega que pudiera decretar la emergencia catastrófica e invita al mando de Emergencias a 'repasarse la ley
- Sanidad no pagará a las farmacias este mes y culpa al Gobierno de la falta de liquidez por el dinero del FLA
- La UCO concluye que los socialistas Rafael Rubio y José Luis Vera cobraron comisiones por la 'operación colegios' que impulsó Alfonso Grau
- Un hombre intenta raptar a una niña de siete años en Zamora: 'Ven, que te doy una gominola