Poesia per a riure

Quin mestratge, ser salvatge! és un recull poètic de l’autora castellonenca Aina Garcia Carbó, poetessa i crítica literària especialitzada en literatura infantil i juvenil

Portada del llibre.

Portada del llibre. / Levante-EMV

Xelo Mir

València

TÍTOL: Quin mestratge, ser salvatge!

AUTORA: Aina Garcia Carbó IL·LUSTRADORA: Verònica Fabregat

EDITORIAL: Edelvives. Col·lecció Albades. Sèrie Roja.

ISBN: 978-84-1405-652-3 PÀGINES: 48

PREU: 10,50€

Quin mestratge, ser salvatge! és un recull poètic de l’autora castellonenca Aina Garcia Carbó, poetessa i crítica literària especialitzada en literatura infantil i juvenil. En aquest llibre trobem creativitat, imaginació i amistat que posen de relleu algunes emocions des de l’alegria i la rialla que provoca una poesia accessible i directa adreçada als infants a partir de 6 anys.

Es tracta d’un poemari per a primers lectors en lletra d’impremta que proposa rimes melòdiques de temes propers als interessos dels infants.

Tot i que el llibre està dividit en dues parts: el Jo i el Món, ambdues parlen de realitats properes al públic a qui s’adreça.

A la part del Jo tenim poemes dedicats al badall, el pet, els malsons, la creativitat, la lectura -tema important per als lectors d’aquesta etapa- i les relacions familiars entre germans o amb les mascotes.

A la part del Món com a un calaix de sastre, l’autora ens planteja temes com les relacions socials a les festes populars, els ancestres -rebesiaies-, el paisatge d’horta i marjal, les estacions de l’any, la banda de música, els companys i companyes de l’aula, els antònims i la lluna.

Amb poemes curts de rima senzilla que ajuden, gràcies a la seua musicalitat, a fer més comprensible la lectura.

Tots els temes triats són centres habituals d’interés per als xiquets i xiquetes a partir dels 6 o 7 anys i ajuden a posar de relleu algunes realitats que els envolten i de les que habitualment no els en parlem directament o ho fem des d’altres perspectives. Des de l’humor arribem a parlar-ne de tots els temes al llibre.

Pel que fa als elements visuals, les il·lustracions de colors vius de Verònica Fabregat reforcen el to festiu i juganer dels textos i ens ofereix una paleta de colors que convida a la lectura, els personatges del llibre sembla que tenen vida pròpia i ens els planteja Fabregat en actituds dinàmiques i realistes que ajuden a participar i entendre els temes proposats.

Cal tindre en compte que una part de les vendes del llibre està destinada a projectes de desenvolupament de l’ONGD SED per als infants. 

Tracking Pixel Contents