Crisi del coronavirus
Educació inicia el repartiment de les primeres 850.000 mascaretes FFP2 per al professorat
La Conselleria ha invertit més de 3 milions en la compra de més de 7,2 milions d’unitats, després de les peticions dels sindicats

Una professora amb mascareta posa gel hidroalcohòlic a una alumna. / F. Calabuig
RCV
La Conselleria d’Educació ha iniciat la distribució de la primera remesa de les 7.296.500 mascaretes FFP2 que ha adquirit per a proveir, d’ací a la fi del curs, tot el professorat i personal no docent dels centres educatius sostinguts amb fons públics. El departament del conseller Vicent Marzà ha invertit 3.051.115 euros en aquesta compra centralitzada, en la qual el 48,3 % de les mascaretes són de fabricació valenciana, després de les peticions constants dels sindicats des de l’inici de curs.
“Encara que el protocol del Ministeri de Sanitat continua indicant que, amb caràcter general, n’hi ha prou amb les mascaretes higièniques reutilitzables, aquesta compra massiva de mascaretes FFP2 s’ha fet per a reforçar, encara més si cap, la seguretat del personal que treballa als nostres centres educatius, treballadores i treballadors que són un exemple del compromís diari amb un servei essencial com és l’educació”, ha explicat el conseller Vicent Marzà.
“Aquesta compra massiva d’FFP2 s’ha fet per a reforçar, encara més si cap, la seguretat del personal”
Aquesta setmana s’ha iniciat la distribució a tots els centres educatius valencians de les primeres 850.000 unitats. Aquest primer enviament cobrirà 10 dies lectius. Una vegada culmine el repartiment d’aquest lot inicial de 850.000 mascaretes, els enviaments següents aniran fent-se a mesura que les diferents empreses contractades vagen lliurant-les, d’acord amb la planificació dissenyada per a garantir la cobertura de necessitats de cada mes d’ací a juny. Així, al març, s’enviaran als centres docents més d’1,8 milions d’FFP2. A l’abril en seran més d’1,1 milions; i tant al maig com al juny, hi haurà 1.722.000 mascaretes.
De les 7.296.500 mascaretes FFP2 adquirides, 7.216.000 es destinaran a garantir el subministrament d’una mascareta al dia per a cada un dels més de 80.000 docents i personal no docent durant els 88 dies lectius que queden d’ací a la fi d’aquest curs. Les 80.500 restants es reservaran per als tribunals de les oposicions docents de Secundària i altres cossos de professorat que començaran el pròxim 15 de maig.
- La sobretaula més llarga de Mazón: sis mesos atrapat en El Ventorro
- Ferit quan intentava fugir per la finestra lligant llençols a Gandia
- Aitana Mas, una nova etapa vital
- Mor Vicent Bufort, l’històric analista del PSPV
- L'impulsor de l'homenatge a Romeu a Sagunt deslliga el consistori de l'acte amb una entitat ultra
- El PSOE presidirà una comissió de la DANA en el Congrés amb clar accent valencià
- À Punt recula i mantindrà els lingüistes de les productores
- Borrell es trenca la clavícula en una caiguda durant la seua estada a Bolívia