Levante-EMV

Levante-EMV

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Més d'un milió per a la inserció laboral de quaranta aturats

La Junta de Govern ha acceptat una subvenció de Labora de 537.067,20 euros per al Taller d'Ocupació Gastro VLV 

Fira de l'ocupació celebrada al centre de València. German Caballero

L'Ajuntament de València destinarà 594.417 euros per a formar i contractar durant dotze mesos unes vint persones desocupades en restaurants, bars i empreses de servei d'àpats. Així mateix, invertirà 579.051 euros més per a formalitzar un altre contracte formatiu, també d'un any, per a la inserció laboral de vint persones més que rebran assessorament per a la dinamització d'activitats d'oci i culturals sostenibles. Així es desprén de dos acords de la Junta de Govern Local que suposen l'acceptació de dues subvencions de Labora, el Servei Valencià d'Ocupació i Formació, que sumen més d'un milió d'euros. La posada en marxa d'aquests programes mixtos d'ocupació i formació, cofinançats per l'Ajuntament, “incrementarà l'ocupabilitat de les persones desocupades i facilitarà la inserció laboral”, tal com ha afirmat el regidor portaveu del govern Juan Carlos Caballero.

Concretament, la Junta de Govern ha acceptat una subvenció de Labora de 537.067,20 euros per al Taller d'Ocupació Gastro VLV, així com la creació i posada en marxa d'aquest programa amb una aportació municipal de 57.349 euros. Aquesta decisió implica des de la contractació d'equip docent, directiu i de suport fins a la formació (a les aules del Centre Municipal d'Ocupació i Formació Magúncia) i pràctica professional remunerada de vint persones desocupades en operacions bàsiques i serveis de bar, cafeteria i restaurants.

D'altra banda, tal com ha informat Juan Carlos Caballero, en la reunió de la Junta de Govern també s'ha donat llum verda a “una altra iniciativa que combina formació amb treball per a millorar les possibilitats d'inserció laboral de les persones desocupades”. L'equip de govern ha acceptat una altra subvenció de Labora de 537.067 euros per a la realització del projecte Taller d'Ocupació Oci Sostenible III, que l'Ajuntament cofinançarà amb 41.984 euros.

D'aquesta iniciativa es beneficiaran vint persones desocupades més que rebran formació per a poder exercir treballs de dinamització d'activitats de temps lliure, educatives, infantils i juvenils, així com de programació i desenvolupament de propostes culturals, i d'interpretació i educació ambiental. El pressupost d'aquest taller, que ascendeix a 579.051 euros, inclou, com en l'altre, els costos laborals de l'equip docent, de funcionament i dels contractes formatius.

Compartir el artículo

stats