Pedreguer es cura dels incendis amb tallafocs en el barranc de les Fonts
S’han creat forats sense arbres en el terreny forestal per a evitar la propagació del foc, així com la cura de la vegetació de l’entorn

Els treballs d’adequació de Pedreguer s’han centrat en el barranc de les Fonts / Levante-EMV
Sonia Codina
L’Ajuntament de Pedreguer ha començat la neteja forestal del barranc de les Fonts mitjançant l’obertura de franges de baixa combustibilitat en diversos vials dins del terreny forestal per a previndre la generació i propagació d’incendis.
El Pla de prevenció d’incendis forestals del municipi de Pedreguer (PLPIF) permet generar una discontinuïtat entre la massa forestal per tal de previndre i gestionar millor una propagació en cas d’incendi forestal.
Les intervencions estan subvencionades pel Fons Estratègic Municipal de Prevenció d’Incendis Forestals durant l’any 2024, amb un import de 7.051 euros. Al llarg dels treballs, s’ha realitzat l’obertura de quasi dos hectàrees de franja auxiliar en el camí del Barranc de les Fonts, donant continuïtat a les actuacions que es van dur a terme en anys anteriors i que s’emmarquen dins del PLPIF de Pedreguer.

Lloc d’actuació de la prevenció d’incendis a Pedreguer / Levante-EMV
Els treballs han consistit en el desbrossament mecanitzat selectiu d’arbustos, tala selectiva de pins i poda d’un terç de la seua altura per a elevar les branques més baixes per a millorar el diàmetre i l’altura dels rebrots i l’eliminació d’arbres dominats perquè passen a ser dominants.

Resultat de la neteja dels pins a Pedreguer / Levante-EMV
“Els treballs previstos respecten els mètodes de tractament de la vegetació per a aconseguir la densitat d’arbres plantejada en els criteris de prevenció d’incendis”, ha assenyalat Ferran Lloret, regidor de Medi Ambient.
Suscríbete para seguir leyendo
- Bernabé: “La telefonada més llarga entre Pradas i Mazón en el Cecopi va ser casualment quan estaven decidint què fer”
- González Pons es reforça a Brussel·les i deixa càrrec a Génova
- L’emoció i la fe tornen als carrers de Sagunt
- L’esquerra protegix Bernabé davant dels atacs de PP i Vox: “Sí que hi havia informació”
- Troballa insòlita en una platja de Castelló: troben un obús de la Guerra Civil
- El registre de telefonades gira el focus sobre l’activitat de Mazón la vesprada del 29-O
- Mazón va telefonar a Bernabé des d’un telèfon desconegut
- Recriminen l’“impacte paisatgístic” de les noves sendes del castell de Sagunt