Les Corts inicia la carrera per a renovar À Punt després de la dimissió de Costa

Els grups parlamentaris tindran deu dies per a presentar candidats al Consell d’Administració

El director d’À Punt, Alfred Costa, en una comissió en les Corts

El director d’À Punt, Alfred Costa, en una comissió en les Corts / M. Á. MONTESINOS

Diego Aitor San José

Diego Aitor San José

La carrera per a renovar À Punt ja ha començat. El tret d’eixida no ha sonat en l’aire, sinó que s’ha vist reflectit en el Diari Oficial de les Corts Valencianes a través d’una resolució de la presidenta de la cambra, Llanos Massó, per la qual s’ha obert el termini per a l’elecció de membres del Consell d’Administració de la Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana, el primer pas per a elegir el nou director de la radiotelevisió pública després de la dimissió d’Alfred Costa.

Els terminis van accelerats: els grups parlamentaris tindran fins al 9 de desembre, deu dies després que s’haja publicat la resolució i dotze des que s’haja dictat per part de Massó, per a presentar les candidatures. Estes, segons assenyala la resolució presidencial, hauran d’estar formades per fins a set persones, garantint la composició paritària d’hòmens i dones.

Estes, a més, tal com s’assenyala en esta notificació, s’han de compondre de “persones de mèrits professionals rellevants relacionats amb la gestió i l’administració del sector públic o amb el sector audiovisual i els mitjans de comunicació”. De fet, les candidatures han d’anar acompanyades del currículum de les persones que la integren, un escrit d’acceptació i la declaració responsable expressa de no concórrer en incompatibilitats per al càrrec segons assenyala la llei.

Després de la llei aprovada per PP i Vox en juny, les Corts han de triar set dels huit membres que conformaran este òrgan que substituirà l’actual Consell Rector (l’octau el tria l’FVMP) i que tindrà les principals potestats de gestió de la radiotelevisió pública. La principal serà l’elecció del nou director general que substituïsca Costa, que va anunciar la dimissió del seu càrrec la setmana passada amb efecte, curiosament, a partir del 9 de desembre (data en la qual acabarà el termini de candidatures), moment en el qual assumirà les regnes Miquel Francés, president de l’actual consell rector.

Situació d’interinitat

L’activació del compte arrere ve marcada per la DANA. El dia de la tragèdia, el president de la Generalitat, Carlos Mazón, va dinar amb una periodista per a oferir-li el càrrec de directora de la tele, la gota que ha fet vessar el got de Costa per a presentar la seua dimissió al capdavant d’esta. La seua eixida ha sumit la tele en un procés d’interinitat en plena transició entre dos lleis i estructures, la plantejada pel Botànic en 2016 i la impulsada per PP i Vox en juny.

La setmana passada, el PP ja va assenyalar la necessitat de reactivar les converses amb els diferents partits polítics perquè tots tinguen representació, si bé l’elecció dels consellers pot eixir per majoria absoluta, per la qual cosa els populars podrien traure’l només amb Vox, encara que eixe no és el principal escenari.

Suscríbete para seguir leyendo

Tracking Pixel Contents