Conflicte àrab-israelià
Israel mata cinc periodistes en atacs nocturns a Gaza amb una vintena de morts
Els reporters treballaven per al canal de televisió Al Quds, vinculat a Hamàs
EFE
Almenys vint persones van morir i una trentena van resultar ferides en una nova onada de bombardejos israelians en diferents punts de la Franja de Gaza durant la nit del dimecres. Entre ells, cinc periodistes del canal de televisió Al Quds (vinculat a Hamàs) van perdre la vida després que Israel bombardejara el seu vehicle de transmissió enfront de l'hospital Al-Awda a Nuseirat, en el centre de la Franja de Gaza, segons va informar este mateix mitjà de comunicació.
Amb ells, ja són 201 els informadors que han mort a Gaza a causa de l'ofensiva israeliana d'acord amb el recompte de l'Oficina de Mitjans del Govern de l'enclavament, el qual inclou entre les seues xifres les defuncions de periodistes, però també d'influencers i intel·lectuals. Els morts van ser identificats amb els noms de Faisal Abu al Qumsan, Ayman al Jadi, Ibrahim al Sheij Ali, Muhammad al Ladah i Fadi Hassouni.
Les Forces de Defensa (IDF) d'Israel, per part seua, van confirmar que van fer un "atac precís" contra un vehicle pertanyent a una cèl·lula del Gihad Islàmic en l'àrea de Nuseirat durant la nit.
Risc de danyar a civils
"Abans de l'atac, es van prendre nombroses mesures per a mitigar el risc de danyar civils, incloent-hi l'ús de municions precises, vigilància aèria i recopilació addicional d'intel·ligència. Les IDF continuaran operant contra Hamàs en defensa dels ciutadans d'Israel", van precisar les IDF en un comunicat.
Segons l'agència de notícies Wafa, cinc persones van morir i altres vint van ser ferides després d'un atac aeri sobre una vivenda en el barri de Zeitún, a la ciutat de Gaza.
En el barri de Sabra de la capital, deu persones van perdre la vida en atacs israelians. Huit van morir en un atac aeri contra una vivenda d'una família identificada com a Dahsan. Fins al moment, els equips de la Defensa Civil han extret cinc cadàvers dels enderrocs de la casa.
Més al nord, en la localitat de Jabalia (sota setge israelià des del passat 6 d'octubre), altres dos persones van morir en un altre bombardeig contra una residència.
Estos bombardejos se sumen als efectuats per Israel en la vespra i que van posar fi a la vida de 23 palestins, la qual cosa va augmentar a 45.361 el total de morts des de l'inici de la guerra el passat 7 d'octubre de 2023, segons les últimes dades del Ministeri de Sanitat del Govern de Hamàs.
"Catastròfica"
La situació en la Franja és catastròfica i milers de palestins afronten fam en l'assetjat nord de l'enclavament, segons va revelar este dilluns un nou informe de FEWS NET, un organisme estatunidenc de monitoratge de la crisi alimentària, que va afirmar que ja s'està produint una fam en el nord de Gaza enmig del bloqueig israelià d'aliments quasi total.
Cada vegada amb més força, organismes internacionals i grups humanitaris qualifiquen la continuació de la guerra israeliana a Gaza de genocidi. El passat 5 de desembre, Amnistia Internacional va concloure, després d'una investigació, que Israel "ha comés i continua cometent genocidi contra els palestins a la Franja de Gaza ocupada".
Suscríbete para seguir leyendo
- El jutge arxiva la denúncia de Manos Limpias per la seua falta de concreció
- La maqueta del Nou Mestalla, a l’abast de l’afició valencianista
- La grip continua en ascens i els pneumòlegs esperen el pic a partir de la setmana que ve
- Pryconsa compra sòl per a 650 pisos a Sagunt a l’abric de la gigafactoria
- Els termòmetres es desplomen: gel i molt de fred amb quasi 8 graus sota zero
- El Consell pagarà 2.000 euros per cotxe sinistrat en la DANA
- Les empreses del Carraixet traslladen a la CHX la seua preocupació per l’estat del barranc
- Arrestat a València per estafar 2.700.000 euros utilitzant 55 identitats falses