Algemesí replanteja la il·luminació en un dels carrers més afectats per les inundacions

Il·luminació en el carrer Muntanya / Levante-EMV
El carrer Muntanya d’Algemesí ha sigut una de les vies que ha patit més danys després de les inundacions del passat 29 d’octubre. L’alcalde de la ciutat, José Javier Sanchis, ja informava, fa unes setmanes, sobre el mal estat dels fanals d’este carrer, que “hauran de reposar-se i probablement també s’haurà de canviar les voreres i la xarxa de clavegueram”.
Els quadros elèctrics, al seu torn, també van patir les conseqüències del desbordament del riu Magre, per la qual cosa esta via manca de llum des del dia de la tragèdia. Davant d’esta situació, el consistori ha decidit buscar una solució “provisional” per a suplir “el problema greu d’il·luminació” que patix este carrer, ja que molts vehicles arrossegats per l’aigua i el llot van arrancar molts fanals i van estirar el cablejat subterrani, cosa que va comportar danys la solució dels quals tardarà a poder realitzar-se.
Durant les festes de Nadal, l’Ajuntament va col·locar una part de la decoració lumínica en este carrer per a atorgar-li visibilitat. Ara, ha aprofitat este ús per a situar nous punts de llum en el centre del carrer. “Quan vam col·locar les llums de Nadal, ho vam fer amb la idea de fer una instal·lació aèria per mitjà del carrer que, una vegada retirada, ara permetrà situar punts de llum en el centre del carrer”, explica l’alcalde.
Esta solució s’utilitza en grans capitals com Roma, ja que, en les seues paraules, “aporta molta més llum, és econòmica i deixa les voreres completament diàfanes”. A més, afig que esta alternativa “reduïx el manteniment”, ja que els fanals s’oxiden amb el temps i la seua reposició suposa un cost elevat.
Canvi de mentalitat
Les inundacions en la majoria de carrers de la ciutat han comportat que l’Ajuntament replantege algunes obres i treballs. “Esta instal·lació inicialment és provisional, però, veient el resultat, pot fer que ens plantegem un canvi de mentalitat”, indica.
Molts dels veïns d’Algemesí s’han mostrat favorables a esta mesura que permet recuperar la il·luminació en este tram de la ciutat, la reparació de la qual comportarà un gran període de temps.
Suscríbete para seguir leyendo
- Educació retirarà els materials didàctics en valencià de la RACV per a reposar-los per uns altres correctes
- Els fitxatges de Mazón per a la dana situen la Generalitat com a única responsable de les decisions del dia D
- El projecte del tren preveu mantindre els túnels de Xeraco i Gandia en via única
- Serafín Castellano esquiva la presó al confessar que va rebre 167.177 euros del càrtel del foc
- El xiquet que van trobar en la planta de residus de Guadassuar era un fetus de sis mesos de gestació
- Un tribunal condemna Compromís per l’acomiadament improcedent d’una assessora en les Corts
- Nou rècord en el preu del lloguer a València
- Hinojosa compra Envases Toledo i amplia la seua presència a la Comunitat Valenciana