Mazón s’enfronta a RTVE i li demana que rectifique una informació
La Generalitat requerix a la televisió pública que rectifique la informació emesa per l’informatiu regional de TVE, del 26 de febrer de 2025, en la qual s’assegurava que el president estava en el Cecopi abans de l’enviament de l’alerta ES-Alert

Mazón, en una de les reunions del Cecopi a principis del mes de novembre / Levante-EMV
Levante-EMV
La Generalitat va anunciar ahir que sol·licitarà la rectificació d’una informació emesa per l’informatiu regional de TVE que assegura que Carlos Mazón estava en el Cecopi abans de l’enviament de l’alerta massiva (20:11 hores) el passat 29 d’octubre, en contra del que ha manifestat el Consell a la jutgessa de Catarroja que instruïx el cas. Sosté que “això és rotundament fals”, però RTVE va mantindre ahir la informació acollint-se a “diversos testimoniatges” que assenyalarien que va arribar entre les 19:45 i 19:50 hores.
És el director general de Comunicació i Promoció Institucional, Francisco Pérez, qui sol·licitarà la rectificació de la informació emesa per l’informatiu regional de TVE, del 26 de febrer de 2025, en la qual s’assegurava que el president de la Generalitat, Carlos Mazón, estava en el Cecopi abans de l’enviament de l’alerta ES-Alert el passat 29 d’octubre, quan la realitat és que “això és rotundament fals”.
La mateixa Generalitat Valenciana ja ha remés un informe al jutjat de Catarroja en el qual se certifica, amb dades oficials i proves documentals, que, entre les 17:00 i les 20:11, el president no es trobava en el Cecopi. Este informe està avalat, a més, pel responsable de les càmeres de vigilància del Centre d’Emergències del 112 a l’Eliana, que ha referendat esta informació amb imatges.
Segons el comunicat del Consell, “des del Govern de la Generalitat exigim a RTVE una rectificació immediata a l’empara del que disposa l’article 2 de la Llei 2/1984, de 26 de març, sobre el dret de rectificació”.
En este sentit, el Govern de Mazón assegura que si no s’atén esta petició “ens reservem l’exercici de les accions corresponents davant dels òrgans jurisdiccionals competents, amb independència de les accions que puguen exercir-se directament contra la font que haja originat la falsedat”.
Suscríbete para seguir leyendo
- Bernabé: “La telefonada més llarga entre Pradas i Mazón en el Cecopi va ser casualment quan estaven decidint què fer”
- La sèptima manifestació contra Mazón canvia de recorregut per a no coincidir amb la processó de Sant Vicent Ferrer
- Troballa insòlita en una platja de Castelló: troben un obús de la Guerra Civil
- Dos atesos i set cotxes afectats en un incendi a Gandia
- El registre de telefonades gira el focus sobre l’activitat de Mazón la vesprada del 29-O
- PSPV i Compromís obrin noves vies per a estretir el setge del 29-O sobre Mazón
- Crisi a Torrent: la majoria del govern PP-Vox, en l’aire
- Les tempestes desborden el barranc de l’Horteta a Torrent