Les nou al·legacions d’Orriols al pla de Sant Miquel dels Reis

Els veïns exigixen més zones verdes i vivenda social, així com un reordenament que facilite la connexió amb Torrefiel i l’accés al barri des de la Ronda Nord

El monestir de Sant Miquel dels Reis en l’avinguda Constitució, a Orriols

El monestir de Sant Miquel dels Reis en l’avinguda Constitució, a Orriols / Miguel Ángel Montesinos

Claudio Moreno

Claudio Moreno

València

La plataforma veïnal Orriols en Lluita ha presentat nou al·legacions al projecte de recuperació de l’entorn de Sant Miquel dels Reis amb l’objectiu de millorar la proposta actual i que esta resulte beneficiosa per a la resta de l’entorn en què s’enclava el monestir. El projecte urbanístic que es troba en tramitació afecta els barris d’Orriols, Torrefiel i la pedania de Poble Nou.

La proposta municipal ha generat preocupació entre el veïnat i les entitats del barri. Segons Mari Carmen Tarín, presidenta d’Orriols en Lluita, els veïns valoren “la iniciativa de desbloquejar un pla especial que traga profit al monestir i el seu entorn”, però també volen un projecte que “tinga en compte el sentiment del veïnat i les entitats del barri”.

Tal com denuncien en les al·legacions presentades, el pla proposat reduïx les zones verdes pròximes al barri previstes en el PGOU, elimina accessos a Orriols des de la Ronda Nord, convertix la façana nord del barri en “un gran aparcament a l’aire lliure”, canvia les poques dotacions esportives públiques i gratuïtes previstes en el seu moment per un únic camp de futbol i “arracona l’escassa vivenda protegida fora de la ciutat”.

Així, la plataforma busca corregir els nou punts següents:

En primer lloc, proposen un gran parc integrat amb l’horta i el monestir de Sant Miquel dels Reis en lloc del macroaparcament previst.

En segon lloc, volen assegurar la qualificació de zona verda dels voltants de l’alqueria d’Albors, qualificació que el pla de l’Ajuntament elimina. Els veïns demanen que esta zona siga un jardí, perquè la proporció de zones verdes és “deficitària”, també a causa de la falta d’arbratge en els carrers Sant Joan Bosco i Pare Viñas.

En tercer i quart lloc, els veïns suggerixen el trasllat de l’aparcament previst en l’entrada del barri a un el solar situat a Sant Vicent de Paül, en la seua eixida a la Ronda Nord; i reclamen una plaça en esta carretera que reduïsca el trànsit, augmente la superfície verda i quede unida a les vivendes del barri. La reordenació del trànsit amb la nova plaça donaria un accés i una eixida directes a Orriols.

A continuació, la plataforma proposa 35 vivendes protegides dins del barri —en el solar de Pare Viñas, 99— i, relacionat amb això, exigixen un model de vivenda social amb més pisos de protecció oficial en els barris, que tinga locals comercials en tots els edificis i que no deixe espais lliures privats ni permeta macrohotels ni vivenda turística.

Connexió entre barris

En el seté punt reclamen un nou eix Orriols-Torrefiel, a través del carrer Sant Joan de la Penya, que trenque la desconnexió física i social entre els dos barris veïns i que estiga dotat amb una plaça i un jardí en els solars del carrer Comte de Lumiares, que els connecten des del Col·legi Miguel Hernández fins al mercat de Torrefiel.

Així mateix, proposen un gran parc esportiu i cultural públic i gratuït amb pistes multiusos, esports urbans i un auditori a l’aire lliure que afavorisca la socialització entre barris, en lloc de només un camp de futbol que ho domine tot. Finalment, Orriols en Lluita demana ordenar l’execució del pla d’obres perquè comence primer per aquelles que garantixen els accessos al barri i la construcció de les vivendes de protecció oficial.

Després de l’exposició d’al·legacions, l’escrit d’Orriols en Lluita conclou amb una crida: “L’associació insta l’Ajuntament a escoltar les propostes dels veïns i veïnes, que són els qui més coneixen les seues necessitats i com vertebrar millor els seus barris. A més, fem una crida a la ciutadania perquè es mobilitze i faça escoltar les reivindicacions del barri, perquè per experiència sabem que qualsevol millora a Orriols s’ha guanyat a base de reivindicació”.

Suscríbete para seguir leyendo

TEMAS

Tracking Pixel Contents