Urbanisme paralitza les obres il·legals en la coberta de la Llotja de Pescadors del Cabanyal
L’Ajuntament ordena al particular que retorne la coberta a l’estat original i amenaça amb multes de fins a 2.000 euros

Obres de nou en la coberta de la llotja / RLV
La Regidoria d’Urbanisme de l’Ajuntament de València ha donat orde de suspendre les obres efectuades per un particular en la coberta de la centenària Llotja de Pescadors del Cabanyal després de “consultar els arxius informàtics” i comprovar que manquen de llicència. La suspensió arriba després d’una denúncia veïnal i del requeriment del Grup de Patrimoni de la Policia Nacional adscrita a la Comunitat Valenciana. L’Ajuntament dona dos mesos al titular de l’edifici i responsable de les obres perquè repose la legalitat urbanística i sol·licite la llicència preceptiva. En cas d’obres il·legalitzables, advertix al propietari que, en primer lloc, haurà de demolir els treballs no ajustats a la legalitat. Estos dies ja s’han vist en la coberta de la llotja treballs nous, encara que els veïns advertixen que el nyap ja comés podria agreujar-se a la vista dels materials que s’estan instal·lant, com l’espuma de poliuretà.
Va ser una telefonada d’un veí al 112 la que va activar, el 24 de març passat, com va informar Levante-EMV, la intervenció del Grup de Patrimoni de la Policia Nacional adscrit a la Comunitat Valenciana, que, al seu torn, va instar el consistori a inspeccionar la possible agressió al patrimoni. Els inspectors de l’Ajuntament van efectuar la visita quatre dies després, el 28 de març. Les obres que s’han efectuat van ser també objecte de denúncia per part dels veïns del Cabanyal en xarxes socials, a on advertien del nyap en la coberta de l’edifici centenari, visible a més des del carrer.
Com ha publicat este diari, en la intervenció, la coberta de teula de fang original s’ha substituït per una nova de materials moderns que distorsiona per complet l’edifici protegit com a bé de rellevància local. En la coberta s’han obert, a més, dos claraboies, element impropi de l’edifici, que forma, juntament amb la Casa dels Bous, futur Museu de la Mar, i la Fábrica de Hielo, un conjunt patrimonial de gran valor històric per al barri.
El Servici de Llicències Urbanístiques de la Regidoria d’Urbanisme advertix en la resolució de suspensió d’obres que, si el veí no paralitza els treballs fins a l’obtenció de llicència i posterior reposició de la legalitat urbanística, ho farà subsidiàriament l’Ajuntament, que procedirà a la imposició de multes coercitives cada deu dies per import d’entre 200 i 2.000 euros, si és el cas, amb independència de les que puguen imposar-se pel corresponent expedient sancionador, atesa la intervenció en un bé protegit.
L’Ajuntament, a més, ordena a la Policia Local que s’encarregue de supervisar la paralització de les obres i conducta de ser necessari al precintament dels accessos a l’immoble.
Suscríbete para seguir leyendo
- Bernabé: “La telefonada més llarga entre Pradas i Mazón en el Cecopi va ser casualment quan estaven decidint què fer”
- González Pons es reforça a Brussel·les i deixa càrrec a Génova
- L’emoció i la fe tornen als carrers de Sagunt
- L’esquerra protegix Bernabé davant dels atacs de PP i Vox: “Sí que hi havia informació”
- Troballa insòlita en una platja de Castelló: troben un obús de la Guerra Civil
- Mazón va telefonar a Bernabé des d’un telèfon desconegut
- El registre de telefonades gira el focus sobre l’activitat de Mazón la vesprada del 29-O
- Recriminen l’“impacte paisatgístic” de les noves sendes del castell de Sagunt