Un rescat “al·lucinant” a Gandia

Els bombers van haver d’actuar en la coneguda com a “cova de l’Autopista”, situada a Gandia

Un moment del rescat de la dona ferida en la cova de l’Alucine

Un moment del rescat de la dona ferida en la cova de l’Alucine / Levante-EMV

Gandia

Els bombers del Consorci Provincial de València han intervingut, esta nit, en el rescat d’una dona que s’havia accidentat en l’anomenada cova de l’Alucine, també coneguda com a “cova de l’Autopista”, situada en el terme municipal de Gandia.

Esta cavitat, l’accés de la qual es va descobrir quan es van executar les obres de l’autopista AP-7, és una de les més profundes i perilloses de la Comunitat Valenciana, amb desenes de ramificacions en el subsol. Per això no es recomana a ningú que no siga experimentat, i menys a soles, que entre en la cavitat.

Una imagen que relata lo dificultoso del rescate en la cueva.

Una imatge que relata la dificultat del rescat en la cova / Levante-EMV

Anit, mentres feia una maniobra en un ràpel de 35 metres, una dona va patir un colp que li impedia seguir la ruta pel dolor. Dos companys amb els qui estava en la cova van eixir a l’exterior a demanar ajuda.

El Consorci de Bombers de València va rebre l’avís a les 22:22 hores i va mobilitzar diversos membres del grup de rescat a altura i mèdic, bombers de Gandia i Xàtiva, sergent de Gandia i cap de sector. Van intervindre també efectius del GREIM de la Guàrdia Civil i van donar suport un grup d’espeleòlegs coneixedors de la ruta.

La dona es trobava a uns sis-cents metres de l’eixida. Va ser una tasca laboriosa per a poder arribar fins a ella i extraure-la amb seguretat, uns treballs que van durar fins a aproximadament les cinc del matí. La dona ha sigut transferida a mitjans sanitaris, però no es tem que haja patit ferides greus.

Los bomberos y espeleólogos, en el interior de la cavidad, durante el rescate.

Els bombers i espeleòlegs, en l’interior de la cavitat, durant el rescat / Levante-EMV

Suscríbete para seguir leyendo

TEMAS

Tracking Pixel Contents