Massanassa prioritza la recuperació del cementeri, la nova seu de la Policia i els parcs canins
El consistori presenta a la ciutadania en què va invertir els 54,8 milions aportats per l’Estat
El Govern només ha aprovat per 188.000 euros les memòries per a licitar les zones per a gossos

Paco Comes explica als veïns les inversions amb els diners de l’Estat / A. M.
Massanassa compta amb 54.857.171,95 € aportats per l’Estat per a fer front a la seua reconstrucció. L’alcalde, Paco Comes, va voler que els ciutadans conegueren de primera mà en quines accions concretes s’invertiran eixos diners i en quin estat d’execució es troben les inversions.
Comes va explicar als assistents a la Sala Gabriel Cualladó de l’auditori que, de moment, l’única memòria justificativa presentada per l’Ajuntament que ha sigut aprovada pel Ministeri és la de la recuperació dels parcs canins, que ja pot ser licitada per 188.000 euros i dur-se a terme.
Dins de les prioritats, l’Ajuntament de Massanassa també ha presentat les memòries i està pendent de l’aprovació per part de l’Estat de la rehabilitació del cementeri municipal, que va ser greument danyat per la barrancada. També la reparació dels quadros de l’enllumenat públic del polígon industrial, així com la construcció del nou edifici municipal a on es traslladarà l’arxiu municipal, danyat per la dana en la seua ubicació actual, la seu de la Policia Local, a més d’espais per a les associacions locals, i que s’anava a executar dins del pla obert d’inversió de Diputació en un solar de propietat municipal.
Per a elaborar estos projectes es dona de termini fins a febrer del 2026 amb una pròrroga de fins a 6 mesos, mentres que, per a licitar i executar les obres, es dona termini fins a 2028 amb una pròrroga d’un any. És per això que tant l’alcalde Paco Comes com la resta dels seus homòlegs de la zona zero han reivindicat que s’agilitzen els tràmits per a poder treballar i tindre el poble reconstruït com més prompte millor. A la qual cosa s’unix la ja reiterada queixa de la falta de personal tècnic per a escometre totes les gestions extres derivades de la dana, des de la tramitació d’ajudes, l’elaboració de memòries, etc.
Així, el consistori està en este moment elaborant diferents memòries tècniques per a poder presentar-les a temps en el Ministeri per a la seua aprovació i licitació. Entre les obres destaca la rehabilitació d’edificis municipals danyats per la barrancada del 29-O com l’auditori, l’escola d’adults, l’edifici Andrés Codoñer o el multiusos Gregorio Maians. Quant a les zones exteriors, també s’estan elaborant les memòries per a condicionar i reasfaltar les vies públiques, rehabilitar els jardins i reparar els semàfors, els fanals danyats i els col·lectors, una cosa molt important de cara a pròximes pluges.

Recepció del camp de futbol de l’estadi Vicente Moreno
L’Ajuntament de Massanassa, així, està finalitzant algunes obres finançades per altres entitats, com el camp de futbol Vicente Moreno i el poliesportiu, que s’està reconstruint amb la donació de 450.755 euros de l’Osasuna CF, gràcies a una campanya solidària, l’equip de la qual està dirigit precisament pel massanasser que li dona nom al camp.
Ja s’ha recepcionat la gespa del camp de futbol, i es continuen amb els treballs per a rehabilitar les pistes de pàdel, les pistes de tenis i els treballs en els paellers que prompte es podran utilitzar. La pista polivalent ja està en ús.
També s’ha iniciat el perimetratge del poliesportiu i es continua amb la reconstrucció de la piscina amb la intenció de poder obrir-la este estiu.
Suscríbete para seguir leyendo
- Aitana Mas, una nova etapa vital
- Bernabé li regala un bon dia a Sánchez
- El PSOE presidirà una comissió de la DANA en el Congrés amb clar accent valencià
- Dos renúncies en la cúpula d’informatius d’À Punt després del canvi de direcció
- Educació garantix la celebració de les oposicions malgrat l’amenaça de vaga
- Vox retira l’esmena que emmanillava l’autonomia de l’Acadèmia de la Llengua
- Sagunt reclama més alternatives de transport públic per a 45.000 persones
- Set mesos sense regar a Llombai: “És la crònica d’una mort anunciada per al camp”