Tribunals
La jutgessa de la dana nega diligències de Forata demanades per una víctima en el Poio perquè “són conques distintes”
“L’aigua que es va alleugerir de la presa no va poder arribar als municipis dels voltants del barranc, ni d’altres rambles que desemboquen en el Poio”

Efectius de l’UME treballen en el llit del barranc de Poio, a Cheste, el 7 de novembre de 2024 / Europa Press/Eduardo Manzana
La magistrada de la dana va denegar, ahir, en una segona interlocutòria, la pràctica de diligències d’investigació sobre la presa de Forata sol·licitades per l’acusació particular que exercix l’advocada d’un mort pel desbordament del barranc de Poio, o barranc de Chiva o de Torrent, segons el terme que travessa.
La magistrada assenyala en el text que “l’aigua que es va alleugerir de la presa de Forata no va poder arribar als municipis dels voltants del barranc de Poio, ni d’altres barrancs que desemboquen, al seu torn, en el barranc de Poio, [perquè] són conques distintes”, tal com han declarat en qualitat de perits el doctor en Hidràulica Francisco Vallés Morán o el geòleg Alberto Martínez Escribano.
La magistrada recorda que “el perit Francisco Vallés Morán va declarar que la presa de Forata va funcionar bé, que va fer el seu paper, que no va desembassar per coronació, sinó només via sobreeixidor, que el sobreeixidor de superfície està sempre obert”. I afegix que “l’aigua que es va alleugerir de la presa de Forata no va poder arribar als municipis dels voltants del barranc de Poio, ni d’altres barrancs que desemboquen, al seu torn, en el barranc de Poio; que són conques distintes; a Forata arriben els cabals que van començar a fer mal en la zona d’Utiel, i el seu paper (el de la presa) va ser netament beneficiós. Va afegir que, en cas de col·lapse de la presa, el desastre haguera sigut encara més gran”.
El testimoni-perit Alberto Martínez Escribano va declarar que la presa de Forata va evitar que la riuada, a la Ribera, fora encara més devastadora, ja que va frenar la mitat del cabal del Magre.
La jutgessa respon, per tant, a la lletrada de l’acusació que, a l’haver-se produït la defunció de la seua representant a Cheste, “pot demanar diligències sobre el barranc de Poio”, que “discorre en la seua part alta per Chiva, Cheste, Godelleta, part de Buñol i part de Turís”.
Suscríbete para seguir leyendo
- Tragèdia en les festes de Xàbia: mor un xic de 17 anys en un accident de moto
- Mor la xiqueta de 14 anys que es va ofegar dissabte en una piscina de Torrent
- Dimarts de tempestes i graníssol a València: alerta taronja per pluges “localment fortes”
- Convoquen la novena manifestació contra Mazón el dia que es complixen 8 mesos de la dana
- Por a la Roqueta per les baralles, els robatoris i les coaccions dels gorretes
- Sanitat assumirà els interessos de les farmàcies que demanen crèdits pels impagaments
- Ferrocarrils tanca tot l’estiu dos estacions de metro clau per a anar a les platges de València
- El Govern activa un pla de xoc per a reparar els ascensors de la dana