El ministre de Consum visitarà el Cabanyal per a comprovar el problema dels apartaments turístics
El ministre es reunirà amb els veïns i recorrerà el barri

El ministre de Consum en una compareixença / Levante-EMV
El ministre de Consum, Pablo Bustinduy, visitarà, este divendres, el Cabanyal per a conéixer de primera mà la problemàtica dels apartaments turístics en este barri del Marítim, un dels més saturats per la proliferació d’esta activitat. Així ho ha comunicat l’Associació de Veïns del Cabanyal, els responsables de la qual es troben en el Parlament Europeu estos dies participant en unes jornades sobre vivenda i apartaments turístics a les quals han sigut convidats pel grup de Sumar-Compromís.
El ministre, que ha notificat a la Delegació del Govern el seu viatge a València, té intenció de recórrer, segons informa l’associació de veïns, el barri i escoltar també els veïns, a més de donar compte de les denúncies contra les plataformes que anuncien pisos il·legals que s’han posat en marxa des del seu ministeri.
La visita de Bustinduy arriba després de l’anunci de l’orde de retirada d’anuncis de 66.000 apartaments turístics il·legals a la plataforma Airbnb. L’orde, com ha informat Levante-EMV, afecta diverses autonomies, entre les quals hi ha la Comunitat Valenciana. Només en la capital, la citada plataforma oferix 9.000 allotjaments turístics. Tant l’alcaldessa, M. José Catalá, del PP, com els grups de l’oposició han valorat la mesura del titular de Consum.
Bustinduy va ser diputat de Podemos per Madrid. En 2023 va estar al capdavant de la secció d’Internacional de la campanya de Sumar a les eleccions generals, i després dels comicis va ser nomenat ministre de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 del tercer govern de Pedro Sánchez.
Suscríbete para seguir leyendo
- Tragèdia en les festes de Xàbia: mor un xic de 17 anys en un accident de moto
- Mor la xiqueta de 14 anys que es va ofegar dissabte en una piscina de Torrent
- Dimarts de tempestes i graníssol a València: alerta taronja per pluges “localment fortes”
- Convoquen la novena manifestació contra Mazón el dia que es complixen 8 mesos de la dana
- Por a la Roqueta per les baralles, els robatoris i les coaccions dels gorretes
- Sanitat assumirà els interessos de les farmàcies que demanen crèdits pels impagaments
- Ferrocarrils tanca tot l’estiu dos estacions de metro clau per a anar a les platges de València
- El Govern activa un pla de xoc per a reparar els ascensors de la dana