L’ontinyentí Rubén Cambra opta al Goya pel llargmetratge d’animació ‘Norbert’
L’artista visual, conegut com a RUK, forma part de l’equip d’art de la pel·lícula nominada en els premis de l’Acadèmia de Cine Espanyol

L’artista ontinyentí Rubén Cambra, RUK / Levante-EMV
Rubén Cambra Donat, artista visual conegut com a RUK, ha format part de l’equip d’art de la pel·lícula d’animació Norbert, nominada als Premis Goya 2026 en la categoria de millor pel·lícula d’animació. La pel·lícula compta amb distribució vinculada a Buena Vista / The Walt Disney Company i pot veure’s actualment en Disney+, dins del catàleg de la plataforma. L’ontinyentí opta al Goya per la seua participació en la pel·lícula.

L’ontinyentí Rubén Cambra, RUK, amb el cartell de la pel·lícula ‘Norbert’, nominada als Goya / Levante-EMV
Norbert és una comèdia d’espionatge i aventures amb esperit familiar: el seu protagonista, un agent maldestre d’un país gris i burocràtic, es veu endinsat en una missió que acaba portant-lo al xoc entre dos mons oposats, la rigidesa de la seua nació i el caos alegre de Colorlandia. En eixe viatge, Norbert acaba convertint-se en una peça clau per a frenar els plans del seu propi govern i, de pas, trobar el seu lloc.
En paral·lel al seu treball en l’àmbit audiovisual, RUK desenrotlla una trajectòria sòlida en el muralisme contemporani i la creació visual. En 2025, els seus murals Mirall (Ontinyent) i Ressonància (Benlloc) van ser seleccionats entre els millors del món en les votacions mensuals de la plataforma Street Art Cities: Mirall es va situar entre els huit primers del rànquing d’octubre i Ressonància va aconseguir el top 9 en juliol.
Rubén Cambra ha treballat també com a dissenyador gràfic i es definix com a artista multidisciplinari, amb experiència en col·laboracions al costat del també ontinyentí Antonio Segura, conegut com a Dulk (artista internacional, i Mario Pérez, un dels tallers fallers més prestigiosos de València, que en 2026 plantarà la falla infantil de l’Ajuntament i una falla en Duc de Gaeta (secció especial).
Suscríbete para seguir leyendo
- Torna l’assentament de barraques al costat de l’estadi de Mestalla
- Reubiquen en altres centres els xiquets de la guarderia d’Algemesí investigada per maltractament
- Les obres mestres del Museu Sorolla romandran a València dos mesos més amb la pròrroga de l’exposició de la Fundació Bancaixa
- Un senglar es cola en les vies del metro de València i sembra el caos
- La restauració del primer hotel ‘gay friendly’ de València destapa uns frescos del segle XV
- Les ratxes fortes de vent deixen almenys dos ferits a València
- Tot el que Mestalla i Corberán es juguen diumenge contra el Reial Madrid
- Mestalla vol la Copa