El Consell aprova les mesures per a limitar la pol·linització creuada en plantacions de cítrics
Els bucs no podran situar-se a menys de 4 quilòmetres de les plantacions de cítrics entre el 2 de març i el 31 de maig

El Consell aprova les mesures per a limitar la pol·linització creuada en plantacions de cítrics / Daniel Tortajada

El Ple del Consell ha aprovat, a proposta de la Conselleria d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, les mesures per a limitar la pol·linització creuada en cítrics que provoca la presència de llavors en el fruit.
De manera general, els bucs hauran de col·locar-se a més de 4 quilòmetres de les plantacions de cítrics. Esta regulació es mantindrà durant l’època de floració d’estos cultius, que, atesos els registres actuals de temperatures i les condicions previstes per a la primavera de l’any 2026, es fixa entre el 2 de març i el 31 de maig.
L’acord també preveu les condicions especials per als assentaments de bucs en 232 municipis de la Comunitat Valenciana, dels quals 145 pertanyen a la província d’Alacant, 24 a la de Castelló i 63 a la de València.
“L’Administració és conscient de la necessitat d’avançar en la correcta ordenació dels dos sectors. En este sentit, cal tindre present l’acord al qual es va arribar el 9 de febrer de 2026 amb els col·lectius implicats, que arreplega tota una sèrie d’iniciatives dirigides a conciliar els interessos de la citricultura i l’apicultura”, han assenyalat des de Conselleria d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca.
Suscríbete para seguir leyendo
- Un dron detecta a Carcaixent una colla que va robar 63.000 kg de taronges
- La col·lecció d’Amparo Fabra que es pot veure en el centre de València: història, disseny i tradició fallera
- Servicis Socials deixa en l’aire un centenar de places en vivendes tutelades per a persones migrants
- Eleccions en la UV: “L’alumnat ha de tindre més pes per a triar rector”
- Un restaurant de Carcaixent guanya el concurs nacional d’espardenyà d’Alzira
- La Nau acull la presentació de la biografia ‘Raimon. Aquest jo que jo soc’
- Relleu en l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL): majoria de perfils universitaris entre els aspirants a nous acadèmics
- Novetlè acull una visita del projecte “Ser dona al sud”