Primeres veus contra el reformulat projecte de plantes fotovoltaiques a Sagunt
Integrants de la Plataforma en Defensa del Territori del Camp de Morvedre asseguren “estar preocupats, perquè les maneres de procedir són semblants”

Una protesta de la Plataforma en Defensa del Territori del Camp de Morvedre / Levante-EMV

La Plataforma en Defensa del Territori del Camp de Morvedre ha tornat a alçar la veu pel que consideren “projectes especulatius” de plantes fotovoltaiques. Es referixen així a la iniciativa impulsada una altra vegada per Renovalia per a l’ocupació de parcel·les que s’estenen per més de 2,1 quilòmetres entre Sagunt i Alfara de la Baronia per a la instal·lació de plaques solars amb una capacitat de producció de 160 megavats.

Terrenys a on està projectada la macroplanta fotovoltaica / Daniel Tortajada
Encara que reconeixen que es tracta d’un tràmit previ, no amaguen que “estem preocupats, perquè les maneres de procedir són semblants”, en referència a Morvedre 6, 7 i 8, que va ser l’embrió del projecte actual.
Deficiències
Concretament sobre el procés obert de participació pública, des del col·lectiu lamenten que la informació “és molt deficient, ja que no concreten ni a on es construirà”. Creuen que estes carències són “premeditades” perquè l’enquesta que porta aparellada es responga “sense saber els solars que s’inclouen en el projecte i les afeccions que suposen”.
Sobre el projecte original recorden que “ja vam denunciar que s’aprovara la declaració d’impacte ambiental sense que s’incloguera en la documentació les línies d’evacuació, de les quals només es mencionava que s’estenien 10 quilòmetres i que serien soterrades, però no es definia el traçat, malgrat que la zona és considerada de vigilància arqueològica”.
Des de la plataforma s’insistix a més que, a escala autonòmica, “no s’han executat les garanties econòmiques que es van constituir” per a diversos projectes d’esta classe.
Suscríbete para seguir leyendo
- El Nou Mestalla, diseñado para atletismo: así es la técnica para convertir el estadio en recinto para albergar grandes competiciones internacionales
- “El boom de las caravanas ya pasó, ahora son una alternativa turística consolidada”
- El pueblo valenciano con mayor tasa migratoria: «En el colegio hay muchos niños y ya no quedan casas para alquilar»
- Nuevas entradas a la venta para el concierto de Aitana
- El gran partido a tres bandas en el Nou Mestalla: un estadio de fútbol, dos torres en suelo terciario y un polideportivo
- Más de 20.000 personas reivindican el futuro del valenciano en la 'Trobada' de la Ribera
- La candidata valenciana se queda a las puertas de Miss Mundo
- Dani Fernández suspende 25 minutos el concierto en el Roig Arena tras sufrir una caída durante la actuación