Llorca posa deures a Arcadi España i confia que “no patisca la metamorfosi d’aplicar les polítiques sanchistes”
El president exigix al nou ministre d’Hisenda resoldre l’infrafinançament, impulsar el fons d’anivellament i elevar les inversions de l’Estat a Alacant

Pérez Llorca / Rober Solsona / Europa Press

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha posat deures al nou ministre d’Hisenda, el valencià Arcadi España, a qui ha exigit que atenga les peticions de la Comunitat Valenciana i que pose solució a “la discriminació i els greuges” que el Govern central “està cometent des de fa molt temps amb la nostra terra”, especialment en matèria de finançament autonòmic.
El cap del Consell, abans de la seua visita a l’ajuntament de Sant Vicent del Raspeig, ha felicitat España pel seu nomenament i ha destacat el seu caràcter “dialogant i amb ganes d’arribar a acords”, atributs que ha dit compartir amb el nou titular d’Hisenda. “Tenim un caràcter molt semblant, perfils dialogants, sempre amb ganes d’arribar a acords”, ha remarcat.
Llorca, però, ha assenyalat que espera que eixe perfil no canvie amb l’arribada a la Moncloa. “No sé què passa, però, cada vegada que es nomena un socialista en la cúpula del Govern de Sánchez, patix una espècie de metamorfosi i canvien i accepten les polítiques sanchistes, que per a la C. Valenciana han sigut dolentes i discriminatòries (…), a veure si aconseguim que siga el primer socialista valencià que no patix la metamorfosi d’aplicar polítiques de Sánchez contra la C. Valenciana”.
Per això, l’ha instat a solucionar els problemes de l’autonomia, com “l’infrafinançament al qual el sotmet l’executiu central” o la falta del fons transitori d’anivellament “que tant necessitem” fins que culmine la reforma.
En este sentit, ha assenyalat que el ministre és conscient que la Comunitat Valenciana i, especialment, la província d’Alacant “és una de les zones a on menys invertix l’Estat”, i ha lamentat que, fins i tot en l’esborrany de la reforma de finançament autonòmic presentat pel Govern, “es deixava una altra vegada la Comunitat Valenciana fora de la mitjana nacional”.
Pérez Llorca ha criticat les polítiques del Govern central, que han sigut “dolentes i discriminatòries” amb la Comunitat Valenciana, i, en este sentit, ha indicat que des del Govern central “ens van deixar sense ajudes econòmiques de la dana i només ens van deixar endeutar-nos”.
Suscríbete para seguir leyendo
- Unos 100.000 migrantes de la Comunitat Valenciana tienen dos meses y medio para regularizar su situación
- Anticorrupción investiga a Catalá por presunta prevaricación y tráfico de influencias
- Morante de la Puebla y Roca Rey, figuras del toreo, protagonizarán las corridas de la Feria de Abril en À Punt
- Atraco de película en Benetússer: unos ladrones roban en un banco y maniatan a las limpiadoras que les han sorprendido en plena acción
- Una nueva Pérez Galdós aflora entre zanjas y dudas vecinales por los plazos
- La crisis de la vivienda se extiende más allá del área metropolitana de València
- Un accidente en la A-7 y varios kilómetros de retenciones complican la circulación en el primer día de vuelta al cole tras las vacaciones de Pascua
- Susto en la Estación del Norte de València: Detenido por abandonar una mochila y huir corriendo tras ponerse a gritar