Crisi migratòria
Compromís porta a la Fiscalia les declaracions del dirigent de Vox que parlava de "caçar" els migrants de Ceuta
Ibáñez reclama investigar el dirigent de Vox per considerar que les seues declaracions alimenten un clima d'hostilitat cap als migrants

Arxiu - El diputat de VOX José María Figaredo. / Eduardo Parra - Europa Press - Arxiu
Europa Press
El diputat de Compromís al Congrés, Alberto Ibáñez, adscrit al grup parlamentari de Sumar, ha presentat un escrit en la Fiscalia del Tribunal Suprem perquè s'investigue per un suposat delicte d'odi el secretari general del grup de Vox al Congrés, José María Figaredo, que va parlar de "caçar" i "pescar" els migrants arribats a Ceuta en l'entrada massiva de la setmana passada.
Ibáñez es fa ressò d'eixes declaracions de Figaredo en entrevistes en televisió afirmant que "calia caçar d'un en un els migrants arribats a Ceuta" i considera "alarmant" que, malgrat la gravetat d'eixes paraules, la Fiscalia no hi haja actuat.
"Les declaracions del senyor Figaredo també poden suposar un acompanyament a l'acció de la violència amb actuacions que fomenten una cultura d'enfrontament i confrontació civil lligada a l'activitat dels terroristes", argumenta el diputat de Compromís.
A parer seu, "l'extrema dreta busca deshumanitzar les persones migrants, particularment les menors d'edat, i incrementar un clima hostil que pot derivar en pitjors episodis de violència". "Urgix frenar en sec la violència i l'odi orquestrats per Vox i els seus satèl·lits més neofeixistes", proclama.
Suscríbete para seguir leyendo
- La Aemet confirma noches tropicales y calor estival antes de la llegada de tormentas a la Comunitat Valenciana
- Ernesto Valverde rechaza entrenar al Valencia CF tras hablar con Braulio Vázquez
- No sé quién eres, pero necesito que leas esto”: una madre de Xàtiva busca al desconocido que salvó a su hijo
- Un bombero que vigilaba el Poyo en la dana: 'A todos nos extrañó que nos retiraran a la base
- Queda atrapado en su furgoneta al caer por un barranco en el Camí de la Font de la Mata de Gata de Gorgos
- La alerta negra de Gan Pampols sigue sin 'pintarse' un año después
- Detenido por el apuñalamiento de la mujer que había acudido a una entrevista de trabajo en Carcaixent
- Colapso en el tráfico de Valencia este lunes: más de 29 kilómetros de retenciones y un accidente en la Pista de Ademuz