Montcada derrocarà un antic hospital psiquiàtric que porta dècades abandonat i mai va arribar a funcionar
L'actuació busca eliminar un espai insalubre i degradat per a recuperar una parcel·la estratègica situada al costat de la casa consistorial

Pilar Olaya

Montcada prepara l'enderrocament d'un dels edificis que acumula dècades d'abandó i degradació en el municipi. L'immoble va ser projectat durant els anys 70 per a albergar un hospital psiquiàtric, però finalment mai va arribar a entrar en funcionament i des de llavors ha romàs abandonat.
«Per fi direm adeu a un dels edificis més degradats de Montcada», assenyala l'alcalde Álvaro Gonzalvo. Segons explica el primer edil, l'edifici «durant dècades ha estat abandonat, s'ha degradat i s'ha convertit en un problema per al nostre municipi». L'estat de les instal·lacions i la seua situació d'abandó han convertit l'espai en un punt d'abocaments i insalubre.
L'edifici serà demolit
L'ajuntament ha anunciat ara l'enderrocament de l'immoble " per a posar punt final a esta situació», afirma el regidor Pep Esplà. La primera idea era poder reconstruir el bloc, almenys usar la seua estructura, però diversos estudis tècnics van determinar l'estat de ruïna del complex i la necessitat de derrocar-lo per a construir des de zero.

L'edifici destinat a hospital psiquiàtric en estat d'abandó a Montcada. / A.M.
L'actuació té un doble objectiu: eliminar un espai actualment degradat i millorar les condicions de seguretat de la zona. A més, permetrà recuperar una parcel·la considerada «estratègicament molt important per al futur de Montcada», ja que està situada just al costat de la casa consistorial. En un primer moment, es va plantejar fins i tot la possibilitat de destinar eixa parcel·la al futur Auditori, una de les promeses d'Álvaro Gonzalvo quan va assumir la vara de comandament fa poc més de dos mesos, però l'extensió no era suficient.
Encara que el seu futur ús encara està per determinar, la proximitat al consistori podria marcar el seu destí com a seu de servicis municipals o de multiusos de col·lectius i associacions locals.
La intervenció suposarà, per tant, la desaparició d'un edifici que mai va arribar a complir l'ús per al qual va ser concebut i que porta dècades formant part del paisatge urbà del municipi en un estat d'abandó.
Recuperar espai per a transformar Montcada
L'Ajuntament de Moncada emmarca l'enderrocament dins d'una estratègia més àmplia de recuperació i transformació de l'espai urbà. «Continuem recuperant espais, dignificant els nostres carrers i transformant Moncada perquè siga més habitable per a tots els veïns i veïnes», assegura.
L'actuació permetrà alliberar una parcel·la que el consistori considera estratègica per al futur del municipi, al mateix temps que elimina un dels immobles més degradats i millora la seguretat del seu entorn.
El projecte suposa així posar fi a dècades d'abandó d'un edifici concebut en els anys 70 com a hospital psiquiàtric i que mai va arribar a funcionar com a tal.
Suscríbete para seguir leyendo
- Aviso naranja por tormentas con granizo y fuertes rachas de viento: la Aemet advierte de un giro radical del tiempo en la Comunitat Valenciana
- Un joven de 23 años mata a su padrastro con una mancuerna en València
- El nuevo portal público del alquiler arranca con 88 pisos en Valencia a partir de 350 euros
- Batacazo en PISA: La Comunitat Valenciana, a la cola tanto en ciencias como en lectura
- El inicio del curso llega con tormenta en Dénia y en la Marina Alta: las clases no se suspenden
- Los compradores valencianos se plantan ante los pisos de más de 200.000 euros porque no les llegan los sueldos
- Contratadas las obras para derribar el quiosco-bar del Parterre
- Investigan el apuñalamiento de una mujer encontrada por la noche en una partida rural de Carcaixent