Pedreguer posa en marxa "En Moviment", un programa de salut i activitat física
El municipi treballa per a aconseguir una població més activa i, en conseqüència, més sana

El programa "En Moviment" promou la salut i l'activitat física / Levante-EMV
Pedreguer va enllestint tots els preparatius per tal de posar en marxa el programa "En Moviment" el més aviat possible. Aquest programa en el que participen la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, la Conselleria de Cultura i Esports i l’Ajuntament de Pedreguer pretén posar en valor la prescripció d’activitat i exercici físic orientat a la salut des de l’Atenció Primària, motiu pel qual s’ha constituït la Unitat d’Activitat i Exercici Físic (UAEF). En aquesta línea, l’Ajuntament integrarà de manera transversal una Planificació Estratègica Municipal d’activitat física i orientació a la salut en totes las polítiques de la entitat local, promocionant en tots els sectors de la població una vida activa i saludable a partit de l’activitat física i l’esport.
Uns dies enrere es va constituir de manera oficial l’UAEF Pedreguer amb les següents persones: Pep Cabrera, regidor d'esports, Bernat Tomás, regidor de sanitat, Miquel Noguera, tècnic d'esports, Rodrigo Cano, preparador físic, Cristina Martínez, coordinadora d'infermeria del centre de salut, Carolina Montesinos, coordinadora mèdica del centre de salut i Cristóbal Llorens, infermer de salut pública del centre de salut pública de Dénia. Aquesta unitat funcionarà a partir d’un treball multidisciplinar entre els professionals sanitaris i els professionals de l’activitat física, per tal que l’acció sobre els usuaris es puga desenvolupar de manera segura, i que en el temps puga esdevenir un hàbit saludable i perdurable durant la vida de les persones.
El centre de salut determinarà les persones que reuneixen el perfil adient per ser incloses en els grups de treball que atendrà l’UAEF, derivant-los als professionals de l’activitat física. Aquest programa va dirigit de forma prioritària a grups poblacionals de persones amb patologies que requereixen pautes d’activitat i/o exercici físic, i a persones inactives. Adherir-se al programa és totalment gratuït, però cal comprometre’s a participar d’ell durant un període d’entre 6 i 9 mesos.
Posada en marxa al llarg de març
Les diferents parts ja s’han posat a treballar en les seues respectives àrees per tal d’agilitzar la posada en marxa, prevista al llarg del mes de març.
Així doncs, els diferents actors es mostren il·lusionats en aquesta iniciativa del programa “En Moviment” per la repercussió que pot tindre entre la ciutadania del municipi, i més concretament sobre aquelles persones al qual va dirigit. La lluita des dels diferents àmbits consisteix en treballar per a aconseguir una població més activa, i en conseqüència més sana. I òbviament, al llarg del temps també pot repercutir en un estalvi en la factura de la sanitat pública.
Aquest programa serà finançat per la Generalitat Valenciana, a través dels Fons Next Generation, dins del Pla de Recuperació, Transició i Resiliència, i per L’Ajuntament de Pedreguer.
- El conductor que atravesó el túnel del castillo de Dénia con su coche podría enfrentarse a cuatro delitos
- No esperaba esta notaza': Pau Nieto Bou, el joven de Xàbia apasionado de las matemáticas que ha logrado un 9,88 en las PAU, la segunda mejor nota de la Comunitat
- Pública y secreta: Xàbia recupera una escalera del acantilado usurpada por un chalé de lujo
- Gamberrada 'fast and furious' en Dénia: se meten con el coche por el túnel peatonal del castillo tras tirar el portón de hierro
- Sabotaje en una obra pública en Dénia: cortan cables de la maquinaria y echan agua para gripar motores
- Las calas de Xàbia, directas al colapso: queda desierto el contrato de control del acceso
- El 'freu' de Ambolo en Xàbia, un peligroso coladero de barcas
- Suben a la niña de Xàbia con los huesos de cristal en brazos por las escaleras del colegio al no haber ascensor