Opinión | Al tall al tall
Assessors: + que ahir i - que demà

Los asesores que acompañan a Carlos Mazón en la comisión. / Levante-EMV
Escric des de la irritació que em provoca el polític que diu una cosa i en fa una altra. Quan és oposició jutja excessiu el número d’assessors del govern; i quan és govern ignora el repertori regeneracionista igualant i fins i tot obrint la porta a superar la xifra anterior “perquè poden sorgir noves necessitats” (portaveu del Consell dixit, gest descarat inclòs). Tant de bo els nous assessors no siguen com el de Vox a les Corts Valencianes, que cobra 90.000 euros i, com va poc per l’oficina, quan li ho retrauen afirma que fa teletreball. Que com és això? No esperaran que jo ara aclarisca el misteri de contractar algú que viu a Múrcia (això pertoca a altres), només dic que les incògnites són més que els aclariments, ja que el fitxatge s’ha explicat com un iceberg: contestant la huitena part i amagant les set restants.
Que el govern valencià tinga 30 assessors més que a principi de legislatura solament s’explica per l’efecte devastador de la via fenícia que tradicionalment s’utilitza per satisfer gent del partit amb molletes d’organigrama; procediment tan abusiu que sembla cenyit al manament bíblic “creixeu i multipliqueu-vos”. Un desvergonyiment. Com la prebenda atorgada a Carlos Mazón que, seguint la lletra del tango "por la vergüenza de haber sido y el dolor de ya no ser" president, tindrà cotxe, xofer, oficina i dos assessors de per vida.
En resum: que no és el mateix predicar que donar blat. Acusar els predecessors amb retòrica barata i exemplaritzant funciona com estratagema política —i així serà mentre hi haja babaus que s’engulen tan enganyós puré amb els ulls tancats—, però no aporta solucions, sinó excuses; ara, sota la coartada d’hipotètiques “necessitats”. Allò que el PP diu hui dels assessors no és el mateix que va dir ahir, i si perd el govern tampoc serà el que dirà demà. Inevitable, doncs, traçar paral·lels amb aquella clàssica declaració romàntica que simbolitza l’amor i afirmar que el número d’assessors, amb el PP, hui més que ahir però menys que demà.
- Fallos en las primeras declaraciones de la renta al no poder aplicar las últimas deducciones de la Generalitat
- Compromís denuncia el trato desigual de TVE a la Semana Santa andaluza y las Fallas de València
- A un paso del 'boom': la Comunitat Valenciana dispara las ventas de vivienda y roza cifras de 2007
- La Audiencia de València corrige al juez y obliga a investigar al excomisionado de la dana por la falsificación de su título
- Colapso en los accesos a València: 24 kilómetros de retenciones en la V-30, A-7 y CV-35, según la DGT
- ¿Te quedabas fuera de las deducciones en la Declaración de la Renta? Estos son los nuevos límites en la Comunitat Valenciana para desgravar por salud y deporte
- Declaración de la Renta 2025: Todas las deducciones fiscales en la Comunitat Valenciana
- Aplazado el Festival de Cometas de València por la previsión de lluvias este domingo
