joc de paraules
destitució exprés
Àngels Moreno
Ni la Generalitat Valenciana ni el govern municipal de Gandia s'esperaven un entrebanc d'eixa envergadura quan van projectar, fregant-se les mans, la inauguració de l'hospital comarcal tot just abans de les eleccions. Una propaganda que li hagués vingut molt bé al desacreditat Partit Popular i als seus polítics d'ací i d'allà per tal de compensar un poc la solvència, si és que encara els en quedava, que han anat dilapidant en els últims anys. Ara ja no té solució. Tant si fan com si no fan, l'invent s'ha malmés.
El detonant ha estat l'escrit que el doctor Carlos Tornero, fins fa uns dies cap de l'àrea de Medicina Interna de l'hospital Francesc de Borja de Gandia, va creure convenient adreçar a la Generalitat en conèixer les seues intencions, compartides amb el govern municipal d'Arturo Torró, d'inaugurar a corre-cuita el nou hospital, considerant tan sols interessos polítics i no els criteris mèdics, com haguera segut d'esperar.
En la carta, Tornero els comunicava la seua discordança, compartida amb molts altres facultatius del centre -encara que va ser l'únic que va gosar arriscar-se dient el que pensava- amb un trasllat tan precipitat dels malalts i en els perjudicis que hi podria comportar-los. Argumentava que el mes de febrer, quan encara hi queden restes de grip, no és un bon moment per a eixa classe de mampreses, el trasllat massiu de malalts. Que, a més, per a tal menester seria necessària una planificació prèvia i un entrenament del personal que no s'havia realitzat i que si es mantenia la data anunciada, ja no hi havia temps de dur a terme.
Com a metge, els aconsellava aplaçar la inauguració als mesos de maig o juny, en plena primavera. Una assenyada recomanació, a la vista de les seues observacions que, tanmateix, no va agradar gens als il·lustres governants de la Generalitat Valenciana i de segur que tampoc als de l'Ajuntament de Gandia que, en les advertències del doctor Tornero, veien truncar-se el seu projecte de traure-li rèdit a l'operació al preu que fora.
L'escàndol estava servit i els plans dels polítics feien aigua per culpa de les quatre ratlles que un metge, per molt especialista i cap d'àrea que fora, o precisament per eixa raó, atenent al seu concepte de l'ètica professional, havia gosat adreçar-los. Mereixia una reprimenda. I sense pensar-s'ho optaren per la que tenien més a la mà: la destitució exprés del càrrec, disfressada d'eufemismes i excuses, per haver-se aventurat a donar consells als poderosos que no estaven disposats a escoltar. Es diu «matar al missatger»?, doncs, això.
El que no va dir Carlos Tornero, però que és fàcilment constatable -aquestos dies se'n parla molt per l'hospital- és que, en el temps que ha estat responsable del l'àrea la seua gestió ha segut impecable. No ens estendrem en detalls. No els necessita. Tan sols dir que s'ha guanyat molts adeptes entre el personal mèdic i sanitari. També entre els pacients, certs pacients en particular, per l'atenció mèdica i humana que tothora està en disposició de dedicar-los. Que en eixe aspecte hi hauria molt a parlar.
Cosa que no pareix importar als polítics, encaparrats només en eixir triomfants en època d'eleccions. Però, atenció, que en aquest cas, per obra i gràcia de la bravesa d'un metge, la foto podria resultar-los massa cara.
Suscríbete para seguir leyendo
- Un vertido obliga a cerrar 16 kilómetros de playas en la Safor
- Los últimos datos sobre el vertido en las playas de la Safor
- Segundo día de cierre de playas en la Safor
- Redada' de jabalís en Oliva
- Unos famosos youtubers propician la detención del acosador de una menor en Tavernes
- Otra decisión de la Generalitat que causa sorpresa y estupor en el Gobierno de Gandia
- Triste desenlace del joven gandiense de 15 años que promovió la investigación contra el cáncer
- El retraso en el proyecto de la CV-60 en la Safor ya sitúa la carretera más allá de 2030