Montesa no renuncia enguany a Nits al Castell i organitza una edició que enceta Pau Alabajos
Tot i la crisi de la covid-19 l'ajuntament ofereix una programació acurada
r. c. v. montesa
El proper divendres, a les onze de la nit, el claustre del castell de Montesa acollirà el primer concert del cicle Nits al Castell, una oferta cultural que patrocina l'Ajuntament de Montesa i que enguany arriba a la seua huitena edició. En aquesta ocasió ocuparà l'escenari el cantautor Pau Alabajos, per a fer-ho una setmana després, el 4 de setembre, Gem. Les entrades es podran recollir a la porta del castell a partir de les 22 hores, i caldrà complir escrupulosament totes les mesures de seguretat front a la covid19, expliquen fonts municipals.
Les Nits al Castell de Montesa, amb huit edicions amb la d'enguany, «s'han consolidat com a projecte que, a més de recolzar la música en valencià o feta per autores i autors valencians, busca difondre un patrimoni cultural com són les restes del castell-convent de l'orde de Montesa», segons les mateixes fonts. «No debades, les actuacions solen fer-se en el mateix claustre del recinte, una obra bastida a finals del segle XIV, junt a la sala capitular, que conserva encara el seu encant malgrat els efectes del terratrèmol de 1748».
El perfil actual de Nits, iniciat el 2013 amb l'actuació del cantautor valencià Andreu Valor, s'ha succeït amb les de Gener, la Petita Orquestra Peiotaire, VerdCel, Mireia Vives i Borja Penalba, Urbàlia Rurana, Sénior i el Cor Brutal, Tardor, Júlia, Els Jóvens, Novembre Elèctric, Carles Pastor i Badlands, recorden desde l'Ajuntament de Montesa., que qualifica com «tot un recurs patrimonial de primer ordre, minvat enguany per la crisi de la covid19, però que no ens ha fet defallir», expliquen. L'Ajuntament de Montesa destaca haver mantingut «si no quantitat per la pandèmia, sí qualitat», en quant al programa.
Lloc idoni per als actes
A més, segons continuen explicant des de l'equip de govern, l'escenari natural del castell és un lloc idoni per a la realització d'altres activitats: la sala capitular ja ha acollit la presentació de dos llibres sobre història de l'orde de Montesa, un recital d'arpa i poesia i músiques de Mara Aranda „l'any passat mateix„, o obres de teatre com la que els veïns tindran l'oportunitat de gaudir el proper mes d'octubre amb la posada en escena d'una relacionada amb l'autor del Tirant, Joanot.
- Las 3 nuevas pasarelas de Picanya y Paiporta tendrán barandillas que evitarán el efecto barrera en una riada
- Así es el nuevo concursante de Pasapalabra: de actuar con Clint Eastwood a pelear por el bote
- Una joven de 28 años muere atropellada cuando cruzaba la Ronda Nord
- Pavoroso incendio en un bingo en el centro de València
- Manu se despide en Pasapalabra: 'Quiero agradecer al programa...
- Directo: '¡No te asomes!': Los gritos de la policía para poner a salvo a los vecinos cercanos al incendio
- Estoy vivo de milagro. Si no me llega a avisar mi compañera ahora estaría muerto
- Compromís: 'Sacar las primeras carpas el 4 de marzo perjudica gravemente la imagen de las Fallas