Nou escoles valencianes faran xocolatades amb productes de Comerç Just
levante-emv | valència
Estes Falles, almenys nou centres educatius de la Comunitat Valenciana organitzaran durant aquesta setmana la tradicional xocolatà amb productes com el cacau i el sucre de panela de Comerç Just per a uns 4.000 escolars, optant així per un model més ètic, humà, social i ecològic.
A València celebraran estes xocolatades centres com el CEIP Jaime Balmes, amb 450 xocolates, i els col·legis de La Puríssima de Tres Forques i El Grau, on es serviran 1.200 y 450 xocolates, respectivament. A Torrent, s´afegeix a la iniciativa el col·legi La Puríssima, on es serviran 265 xocolates, i a Paterna ho faran La Salle del barri Campamento, l´Escola Professional La Salle del barri Alborxí, i els CEI Minerva, la Gacela i Desamparados, amb al voltant de 1.500 xocolates de Comerç Justo en total.
Impulsen estes iniciatives les ONGD Ecosol, Petjades, La Tenda de Tot el Món i Proyde, que des de fa anys sensibilitzen la Comunitat Educativa sobre el Comerç Just com alternativa de consum solidari i responsable, que respecta els drets humans i laborals de les persones productores i el medi ambient. «Estem en festes i volem celebrar amb els i les alumnes que hi ha altra forma de gaudir recolzant a les comunitats productores de cacau i sucre de panela de països com l´Equador o el Paraguai. El Comerç Just ens ofereix productes de molt alta qualitat, però a més ens apropa un model de consum just, solidari i sostenible», explica Cristina Ramón, portaveu del Grupde Comerç Just de la Coordinadora Valenciana de ONGD.
- El proveedor de huevos de Mercadona invertirá 200 millones para suprimir las jaulas de todas sus granjas en cuatro años
- El cuñado de Rita Barberá justifica que cobró 3,6 millones de contratas municipales por 'anticiparse a problemas legales
- Desmantelado en Anna un laboratorio de drogas de diseño que surtía a Europa y Norteamérica
- Los padres del bebé tutelado de Oliva buscan una vivienda para 'formar un hogar' junto a su hijo
- El puente reconstruido tras la dana en Serra Perenxisa se anega tras las lluvias en Chiva
- El derrumbe de una casa catalogada de Cullera destruye parte de una antigua fábrica de hielo
- Muere a los 81 años Artur Heras, figura fundamental de la modernización del arte valenciano
- Las víctimas de la dana trasladan su 'malestar' a la UJI por tener a Pradas de profesora